انتقاد سازمان ملل از اروپا درباره وضع پناهجویان

رئیس جدید کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از عملکرد اتحادیه اروپا در قبال پناهجویان، که از مناطق جنگی به این قاره مهاجرت کرده‌اند، انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، رئیس جدید کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل هشدار داد در صورتیکه اروپای ثروتمند درهای خود را بروی پناهجویان ببندد بقیه کشورهای جهان به تأسی از آنها این کار را خواهند کرد.

فیلیپو گراندی در نشستی خبری گفت:«ورود پناهجویان به اروپا این واقعیت را برای آنها برای آشکار کرد که پناهچویان خواسته های زیادی دارند که از سوی کشورهای اروپایی تاکنون نادیده گرفته شده است.»

وی با اشاره به روند رو به افزایش شمار پناهجویان در یک سال گذشته گفت:«جهان مسئولیت سنگین تری نسبت به این افراد دارد.»

رئیس جدید این نهاد وابسته به سازمان ملل، خواستار اقدام «منسجم و هماهنگ شده» درباره پناهجویان شد. گراندی عملکرد اتحادیه اروپا درباره پناهجویان که از مناطق جنگی وارد خاک اروپا شدند را، نمونه ای بد برای دیگر کشورهای ثروتمند برای برخورد با پناهجویان دانست.

گراندی گفت:« اروپا پیشتر نمونه ای خوب برای دیگر کشورها بود که چگونه با مهاجران برخورد کنند.»        

وی افزود اما اکنون کشورهای اتحادیه اروپا، منافع ملی را در مورد مسئله ورود پناهجویان در اولویت قرار دادند و از اتخاذ یک سیاست واحد درباره امور مهاجرت شکست خوردند.

وی با اشاره به این موضوع که کمتر از 10 درصد از پناهجویان جهان دراین قاره هستند گفت:« کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای دریافت سهمیه برابر پناهجویان با یکدیگر درگیر هستند.»

بر اساس آمار منتشر شده از سوی «سازمان بین المللی مهاجران» در سال 2015 بیش از یک میلیون پناهجو وارد اروپا شده اند.


انتهای پیام/




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار