آزادسازی سپرده های قانونی خونی تازه در رگهای تولید

دبیر دوم کمیسیون اصل نودگفت: با آزادسازی سپرده های قانونی توان وام دهی بانکها افزایش می یابد.

حسین آذین دبیر دوم کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: آزادسازی سپرده های قانونی توان وام دهی بانکها را افزایش می دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: برخی از آمارها حاکی از آن است که متأسفانه با افزایش قدرت تسهیلات دهی بانکها، آنها اکثر وامهای خود را به کارمندانشان اختصاص می دهند و این تسهیلات به مردم تعلق نمی گیرد به طوری که این مسئله منجر به اتفاق خاصی نمی گردد.

دبیر دوم کمیسیون اصل نود همچنین بیان کرد: اگر این موضوع با نظارت خاصی صورت پذیرد می توان در راستای حمایت از تولید قدم برداشت و مشکلات بخش تولید را حل نمود.

آذین تصریح کرد: با توجه به تعطیلی 20 تا 30 درصد از مراکز تولیدی و همچنین رکود اقتصادی پیش آمده، بهتر است تا از محل آزادسازی سپرده های قانونی بانکها سهمیه ای برای تولید در نظر گرفته شود تا بتوانیم سرمایه ای را به واحدهای تولیدی تزریق کنیم و در رفع موانع تولید نقش بسزایی را داشته باشیم.

وی در پایان تأکید کرد: امیدواریم که با آزادسازی سپرده قانونی این منابع سرمایه ای در اختیار کسانی قرار بگیرد که تمام هم و غم آنها در راستای تولید و اشتغالزایی برای مردم محروم و نیازمند باشد و در اعطای تسهیلات به بخش تولید و ایجاد اشتغال نقش سازنده ای را داشته باشند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار