تظاهرات زنان آلمانی در اعتراض به خشونت علیه زنان

صدها زن آلمانی روز شنبه با تظاهرات در غرب آلمان، به خشونت عليه زنان اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از  خبرگزاري فرانسه ، صدها زن روز شنبه در شهر کلن در غرب آلمان، با حمل پلاکاردهايي  اعتراض خود را به خشونت عليه زنان اعلام کردند.

در این تظاهرات، زنان آلماني با حمل پلاکاردهايي با مضمون « نه يعني نه اين قانون ما است »، « از ما دور باشيد » و « نه به خشونت عليه زنان چه در کلن در جشن سال چه در داخل خانه » اعتراض خود را با سوت زدن و کوبيدن به ماهي تابه اعلام کردند.

 مارتينا شوماخر 57 ساله يکي از برگزار کنندگان اين تظاهرات گفت: ما مي‌خواهيم بار ديگر احساس امنيت کنيم. من براي حمايت از همه مادران، دختران، نوه ها، مادر بزرگ‌ها و همه کساني که مي‌خواهند در امنيت کامل باشند به اينجا آمده‌ام.

همچنین جنبش راست افراطي پگيدا نيز براي برگزاري تظاهرات در اعتراض به خشونت‌هاي جنسي عليه زنان در مراسم سال نو در کلن، فراخوان داده است و پليس آلمان پيش بيني کرد بيش از يک ميليون نفر عصر شنبه در اين تظاهرات شرکت کنند.

ميدان اصلی کلن در جشن‌هاي سال نو شاهد تجاوز و خشونت جنسي بود که طبق گزارش اشپيگل تاکنون موضوع 200 مورد شکايت از جمله دو مورد تجاوز بوده است. پليس فدرال آلمان 32 مظنون از جمله 22 متقاضي پناهندگي را شناسايي کرده است. اين اقدامات و انفعال نيروهاي پليس به رسوايي در آلمان سبب شده است.




انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار