زنجان؛

یخ زدگی 43 دستگاه کنتور آب مشترکین

مدیرعامل آبفای استان زنجان با اشاره به یخ زدگی کنتورهای آب مشترکین در شهر زنجان گفت: این میزان کاهش بسیار زیادی نسبت به آمار سال های مشابه دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مهندس جزء قاسمی اظهار کرد: یکی از مسائل و مشکلات شرکت های آب و فاضلاب در مناطق سردسیر یخ بستن بعضی از کنتورهای آب و انشعابات به هنگام یخبندان در زمستان است و استان زنجان هم به علت موقعیت جغرافیایی خاص خود از جمله مناطق سردسیر کشور بوده که با این مشکل دست به گریبان است.

مدیرعامل آبفای استان زنجان به معماری جدید در ساختمان ها اشاره کرد و گفت: قریب به نیمی از کنتورهای آب در محیط بیرون و هوای آزاد نصب شده و در معرض خطر یخ زدگی قرار دارند ولی با تمهیداتی که مشترکین برای جلوگیری از یخ بستن کنتورها به عمل می آورند می توان از بروز یخ زدگی کنتورها جلوگیری کرد .

وی بازرسی مستمر داخل حوضچه کنتور علی الخصوص در فصول سرد سال ، انجام تمهیدات پیشگیرانه از یخ زدگی کنتور، استفاده از گونی حاوی خاک اره در زیر و اطراف کنتور به عنوان عایق و عایق بندی لوله ها به وسیله پشم شیشه و پارچه کهنه از مهم ترین اقدامات جهت جلوگیری از یخ زدگی کنتور و تاسیسات عنوان کرد .

مدیرعامل آبفای استان در ادامه تصریح کرد : در صورت بروز هر گونه حوادث نظیر یخ زدگی و شکستگی کنتور یا تاسیسات آبرسانی با سامانه 122 یا با شماره تماس 33761133 و 33761144 تماس بگیرند .

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد

انتهای پیام/ب

برچسب ها: یخ زدگی ، کنتور ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.