رئیس اتحادیه بلور و چینی مشهد با اشاره به رکود بی سابقه حاکم بر بازار، تنها راه برون رفت از این رکود را بکاربستن اقتصاد مقاومتی و افزایش نقدینگی بخش تولید دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس اتحادیه بلور و چینی مشهد، رکود بی سابقه حاکم بر بازار را بی سابقه دانست و تاکید کرد: کاربست اقتصاد مقاومتی مهمترین مسئله‌ای است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

حسین بهنام بر ضرورت افزایش نقدینگی در بخش تولید و حرکت چرخهای صنعت تاکید کرد و گفت: بحث بیکاری و تعدیل نیرو در صنف ما نیز به دلیل رکود حاکم بر بازار همچنان وجود دارد و تنها راه این است که دولت با تزریق نقدینگی بیشتر به بخش تولید واحدهای تولیدی را از این وضعیت خارج کند.

وی با بیان اینکه حدود 5 درصد از واحدهای پروانه دار ما در حال انصراف پروانه خود هستند و معتقدند دخل و خرج‌های آنها با یکدیگر هماهنگ نیست، افزود: بسیاری از مغازه داران بلور و چینی در سراها و پاساژهای مشهد مغازه‌های خود را تعطیل کرده‌اند و برخی از این مغازه‌ها مدت زیادی است که تعطیل است و افراد جدید نیز رغبتی برای اجاره و یا حضور مجدد ندارند.

رئیس اتحادیه بلور و چینی مشهد با اشاره به اینکه شرایط فعلی بازار را نمی‌توان به صورت صد درصدی ناشی از سیاستگذاری‌های دولتی دانست، افزود: صادرات، توریسم و دریافت مالیات منابع عمده درآمدی هستند که بهرحال در حال حاضر نمی‌توان در کشور روی این مسائل سرمایه گذاری کرد.

بهنام با بیان اینکه برخی از کارخانه‌های فعال بلور و چینی در مشهد محصولات خود را تنها صادر می‌کنند گفت: بازار داخلی این محصولات چندان مناسب نیست و مجبور هستند محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر کنند.

وی افزود: بهرحال ما در سال‌های اخیر بحث تحریم‌های ناجوانمردانه را پشت سر گذاشته‌ایم و قیمت نفت نیز در حال حاضر وضعیت مناسبی ندارد و در این شرایط تمامی این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا شرایط مناسب نباشد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.