وقتی سفیر امارات به وابستگی به آمریکا افتخار می کند!

سفیر امارات در واشینگتن اعلام کرد کشورش تنها دولت عربی است که با آمریکا در 6 ائتلاف مشارکت دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه عربی 21، فعالان شبکه های اجتماعی تصاویری را از "یوسف عتیبه،" سفیر امارات در واشینگتن منتشر کردند که وی در آنها با افتخار از روابط کشورش با آمریکا سخن می گوید. وی در این سخنان می گوید کشورش در شش ائتلاف با آمریکا حضور دارد و میزبان 3000 سرباز آمریکایی است؛ مسأله ای که کاربران شبکه های اجتماعی واکنش منفی به آن نشان دادند و آن را نمایانگر وابستگی امارات به واشینگتن قلمداد کردند.

در این فیلم، یوسف عتیبه، سفیر امارات در واشینگتن در نشستی در دانشگاه دفاع ملی آمریکا در تاریخ 28 دسامبر 2015 ( 7 دی 94) می گوید: "ما باید جبهه یکپارچه زمینی خود را با حمایت آمریکا و سایر هم پیمانانمان حفظ کنیم." وی در ادامه سخنان خود با افتخار از رابطه مستحکم میان دو کشور اعلام کرد: "امارات متحده عربی با افتخار، تنها کشور عربی در 25 سال گذشته است که با آمریکا در 6 ائتلاف مشارکت داشته است."

وی درباره همکاری های کشورش با آمریکا گفت: در ائتلاف کنونی علیه داعش و گروه های تندروی دیگر، نیروی هوایی آمریکا و امارات یکپارچه با یکدیگر همکاری کردند. خلبانان آمریکایی و اماراتی پروازهای هوایی علیه دشمنی مشترک انجام دادند.

وی در پایان سخنانش نیز بار دیگر با افتخار به حضور پایگاه های آمریکایی در امارات گفت: ما پایگاهی برای اقدامات نظامی آمریکا در منطقه به شمار می رویم. ما هم اکنون میزبان 3000 نیروی نظامی آمریکا هستیم و بندر "جبل" در دبی بالاترین میزان میزبانی کشتی های آمریکایی را در خارج از این کشور عهده دار است. این نشان دهنده روابط مستحکم میان دو کشور است." 


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار