شیراز؛

شناسايی و كشف بيش از 70 درصد پرونده های ارجاعی به اينترپل

فرمانده انتظامی استان فارس گفت:بيش از 70 درصد از جرايم بين المللی كه به اينترپل ارجاع داده مي شود، منجر به شناسايی، رديابی و كشف شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار "احمد علي گودرزی" در "نشست تخصصي قوه قضائيه و فرماندهي انتظامي استان فارس" تصريح كرد: امروز با حرفه اي گرايي  و تعامل با دستگاه قضائي، 93 درصد از جرايم خشن در سطح استان كشف مي شود. 

وی ادامه داد: وجود بيش از 12 دانشكده تخصصي در دانشگاه علوم انتظامي امين، نشان از حركت ناجا به سمت حرفه اي گرايي دارد. 

گودرزی گفت:در 9 ماهه گذشته،17 متهم تحت تعقيب كشورهاي ديگر در استان حضور داشته اند كه از اين تعداد تا كنون پنج نفر شناسايي و دستگير شده اند. 

فرمانده انتظامی استان فارس با بيان اينكه ايجاد امنيت مناسب هدف پليس است، افزود: با تعامل بسيار خوبي كه بين پليس و دستگاه قضائي وجود دارد، مخلان نظم و امنيت اجازه انجام هيچ گونه اقدامي را ندارند.

اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينكه اينترپل ضابطيت قوه قضائيه در امور بين الملل را دارد، گفت: بيش از 70 درصد از جرايم بين المللي كه به اينترپل ارجاع داده مي شود، منجر به شناسايي، رديابي و كشف شده است.

وی هدف برگزاري اين گونه نشست های تخصصي را، عمق بخشيدن به آموزش های ارائه شده در اين راستا عنوان كرد. 

رئيس كل دادگستری استان فارس " علي القاصي مهر" نيز در اين جلسه گفت: اينترپل، سازماني تخصصي و فني است كه با مجهز شدن به امكانات روز دنيا مي تواند مأموريت هاي خود را به خوبي انجام دهد.
 
وی افزود: امروزه به دليل گسترش ارتباطات و توسعه حمل و نقل، بعضي از افراد مرتكب يك جرم در يك كشور شده و به يك كشور ديگر فرار مي كنند. 

القاصي مهر بيان كرد: يكي از اصول مهم حقوق بين الملل موضوع استرداد مجرمان است كه در راستاي اجراي عدالت قضائي اجرائي مي شود. 

وی ادامه داد: مبناي عمل در اين راستا،قانون استرداد مجرمان است كه همه بايد نسبت به آشنايي با آن اهتمام ويژه اي داشته باشند. 

وي گفت: آنچه مي تواند به ايجاد عدالت قضائي در يك كشور كمك و از فرار افراد متخلف به ساير كشورهاي ديگر جلوگيري كند، روابط بسيار خوب بين دولت ها و كشورها است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.