روحانی :

باندبازی کاراته را نابود می کند / معضل اصلی کاراته خودزنی ست

مربی تیم ملی پایه کاراته گفت : معضل اصلی کاراته خودزنی است و باندبازی ها کاراته را نابود می کند و عدم احترام بازیکن به مربی از مشکلات بزرگ این رشته است .

حسن روحانی مربی تیم ملی پایه کاراته در رقابت های قهرمانی جهان و سرمربی تیم گاز زنجان ؛ در گفتگو با  خبرنگار رزمی و کشتی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،؛ از مشکلات کاراته گفت و بیان داشت : معضل اصلی کاراته خودزنی است و باندبازی ها کاراته را نابود می کند متاسفانه بعضی به فکر پایین کشیدن دیگران هستند و عدم احترام بازیکن به مربی از مشکلات بزرگ این رشته است .
وی ادامه داد :کاراتا متعلق به شخص یا وابسته به گروه خاصی نیست . کاراته مال همه است و برای اعتلا و پیشرفت کاراته باید کوشید و مواقعی نیز از خودگذشتگی کرد .
روحانی در خصوص انتخابات فدراسیون کاراته اظهار داشت : بر خلاف نظر بیشتر اهالی کاراته که معتقدند انتخابات باید هرچه زودتر برگزار شود ولی بنده معتقدم که باید شرایطش فراهم شود و در آرامش این انتخابات برگزار شود .

طباطبایی کار سختی پیش رو دارد 
وی افزود : به نظر من طباطبایی در شرایطی عهده دار این سمت شدند که تلاطم فدراسیون زیاد بود و پر از حاشیه . کار طباطبایی بسیار سخت است و برای نجات کاراته باید به وی کمک کرد و هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد اگر واقعآ دلسوز کاراته باشد باید هر قدمی که می تواند ،برای رسیدن کاراته به آرامش بردارد .
روحانی درباره رییس فدراسیون آینده اینگونه گفت : کسی باید عهده دار این مسوولیت شود که مدیریت قوی داشته باشد و بدون باندبازی و بی چشم داشت در این جایگاه فعالیت کند .
وی تصریح کرد : به نظر من رییس فدراسیون باید 8 سال در سمت خود باقی بماند تا کاراته ثبات پیدا کند . معتقدم رییس فدراسیون کاراته باید 3 کار انجام دهد : نخستین کاری که انجام می دهد باید حتمآ شورای فنی قوی تشکیل دهد تا شورای فنی مدیر تیم های ملی را انتخاب کند و به همین صورت سرمربی و مربی تیم ملی انتخاب شود .
دومین مسیله ای که باید رسیدگی کند این است که حتمآ کمیته انضباطی قوی تشکیل دهد و سومین کار مهم نیز مدیریت و سامان دهی سبک هاست .
مربی بااخلاق کاراته کشور ؛ در پاسخ به این سوال که آیا در آینده به فکر شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون خواهد بود عنوان کرد : در آینده شاید این تصمیم را داشته باشم البته در صورتیکه به پختگی رسیده باشم و بتوانم همه را با یک چشم ببینم و زود قضاوت نکنم و فضاوت عادلانه داشته باشم . زمانیکه این شرایط را داشته باشم ، شاید تصمبم بگیرم که این کار را انجام دهم .
سرمربی باشگاه گاز زنجان در خصوص وضعیت این باشگاه بیان داشت : خوشبختانه سعی کردیم در رده های سنی پایینتر سرمایه گذاری کنیم و به نوعی از جوانان حمایت کنیم و نیروهای جوان را جذب کنیم . 
وی خاطرنشان کرد : امسال هم شکر خدا بچه ها خوب کار کردند که البته باید بگویم اصل کار ما در دور بعدی مسابقات است که چهار تیم می شوند .
روحانی در خصوص تیم های شرکت کننده در لیگ امید برتر اظهار داشت : تیم های خوبی در این رقابت ها حضور دارند و تیهای گروه 1 نیز تیم های خوبی هستند ، در این مسابقات حداقل 5 تیم قوی دیدم که این خود نوید خوبی است .
وی درباره سطح رقابت ها در این لیگ بیان داشت : سطح مسابقات خوب است ، تیم های خوبی شرکت کردند و حداقل 5 تیم حاضر در این مسابقات تیم های خوبی اند و همدیگر را به چالش می کشند این باعث شده که چالش بین تیم ها خیلی زیاد شود و بالطبع همین مسئله سطح مسابقات را بالا برده است و این هفته نیز مسابقات خوبی را دیدم . 
روحانی با اشاره به اهمیت این رده سنی گفت : بازیکنان امید ، آینده سازان تیم های بزرگسالان هستند و به همین خاطر حساسیت ویژه و حرارت بازیها بالاست و یکی دو سال دیگر به رده بزرگسالان می روند و باید در رده بزرگسالان انتخابی بزنند و به همین دلیل حساسیت این رده بالاست چرا که باید بتوانند خودشان را ثابت کنند .
وی افزود : فدراسیون و سازمان لیگ کار خوبی انجام داده و توانسته رقابت ها را با نظم خوبی برگزار کند ولی به نظر من یک ایرادی این مسابقات داشت و آنهم این که از کمیته فنی ،کسی حضور نداشت که بخواهد رقابت ها را زیر نظر داشته باشد . 
روحانی تصریح کرد : به نظر من فدراسیون باید یک نفر را برای نظارت در مسابقات در نظر بگیرد تا بازیکنان را زیر نظر داشته باشد که بتواند شناسایی چهره کند و استعدادیابی شود برای تیم ملی بزگسالان .
وی افزود : فدراسیون باید یک نفر را موظف کند تا لیگ های پایه را زیر نظر داشته باشد تا بتوانند سرمایه گذاری کنند برای آینده و بزرگسالان تا وقتی به تیم ملی بزرگسالان می آیند پخته تر شوند و باتجربه تر برای تیم ملی مسابقه دهند .
مربی تیم ملی نوجوانان و جوانان خاطرنشان کرد : اگر می خواهیم پشتوانه خوبی داشته باشیم باید این کار را انجام دهیم .
روحانی در خصوص میزبانی زنجان بیان داشت : فکر نمی کنم در این چند سال اخیر چنین میزبانی دیده شده باشد . ما سعی کردیم همه شرایط در حد استاندارد باشد هم به لحاظ اسکان و نیز از نظر پذیرایی شرایط خوبی فراهم کنیم .
وی درباره میزبانی اینگونه گفت : باید شرایط میزبانی سنجیده شود و برای میزبانی استانداردهایی گذاشته شود و استانهایی که میزبانی می کنند باید شرایطشان در حد استاندارد باشد تا تیم های شرکت کننده در مسابقات اذیت نشوند و در شرایط مناسب تمرکزشان فقط روی مسابقاتشان باشد .
روحانی درباره باشگاه گاز زنجان گفت : خوشبختانه بچه های بااستعدادی داریم و امسال نیز از حضور 3 ملی پوش استفاده می کنیم و 7 نفر از بازیکنان تیم از کاراته کاهای بومی هستند که غالبآ در مسابقات انتخابی تیم ملی جز 6 نفر هستند و 5 نفر از کاراته کاهای تیم نیز از فرزندان خانواده شرکت گاز هستند و شکر خدا تیم خوبی داریم و سعی کردیم یک تیم نرمال جمع کنیم که بتوانند مسابقات را در سطح فنی خوب برگزار کنند و نتایج خوبی را کسب کنند .
وی در خصوص قضاوتهای انجام شده در رقابت های لیگ برتر امید بیان کرد : قضاوتها خوب بود و شکر خدا با زحمات و دقت نظر داوران مشکل خاصی وجود نداشت .
وی در پایان از سید سعید عسگریان مدیریت عامل شرکت گاز زنجان و همچنین از هییت مدیره و پرسنل این شرکت تشکر کرد و یادآور شد : همه عزیزان انصافآ برای برگزاری هرچه بهتر رقابت ها تلاش کردند و متقبل زحمت شدند که از همه این عزیزان کمال تشکر را دارم .

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.