مشهد؛

جامعه قرآنی سوگوار درغم از دست دادن قاریان برجسته کشور

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال با رحلت چندین قاری برجسته کشور از جمله مرحومان دانشی، کارگر، عباسی و قاریان آبادانی، جامعه قرآنی کشور عزادار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد حجت الاسلام محمدرضا حشتمی در محفل انس با قرآن کریم که به یاد مرحوم حمیدرضا عباسی؛ از قاریان بین المللی مشهد مقدس در مسجد کرامت مشهد برگزار شد، ضمن ابلاغ پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، این مصیبت را به خانواده این قاری برجسته تسلیت گفت.

در این مراسم با حضور مسئولین استانی، چندین نفر از قاریان برجسته خراسان رضوی به یاد آن مرحوم به تلاوت قرآن پرداختند.

حجت الاسلام حشمتی با اشاره به آیه پایانی سوره فجر از قرآن کریم که در این مجلس قرائت شد، اظهار کرد: عبارات این آیه آنچنان زیباست که وقتی انسان خود را مخاطب آن قرار می دهد بسیار لذت می برد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در این آیه از نفس مطمئنه نام می برد و به کسی اشاره دارد که به مرحله اطمینان قلبی رسیده و گفتار و رفتارش توام با آرامش است.

وی گفت: نفس مطمئنه از طریق ذکر خداوند به دست می آید و اگر لحظه ای از یاد خداوند غافل نشویم بی تردید در ردیف ذاکران الهی قرار می گیریم.

وی بیان کرد: افرادی که مجاهد فی سیبل الله هستند و در راه خدا تلاش می کنند، ذاکر الهی هستند و عباسی در زمره این گروه از افراد به شمار می رود.

وی ادامه داد: خداوند در آیه مزبور می فرماید که هر زمان اراده کند همه موجودات به سوی او بازمی گردند و وقتی انسان ذاکر، به نزد پروردگار می رسد هم خداوند از وی راضی است و هم او از خودش رضایت دارد و این مرحله همان رسیدن به خودشناسی است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خداوند در قرآن کریم بهشت را ارزانی عاملان و خادمان قرآن کریم کرده است و در آیه پایانی سوره فجر می فرماید؛ رضایت خداوند از بنده بالاتر از همه نعمت هایی است که او به بندگانش عطا می کند.

حجت الاسلام حشتمی اظهار کرد: خداوند در این آیه می فرماید؛ وقتی نفس شما مطمئن شد وارد عباد من می شوید، جایی که شیطان در آن راهی ندارد و پس از عباد، درهای بهشت به روی شما باز می شود.

وی بیان کرد: وعده خداوند برای عاملان و خادمان قرآن کریم، بهشت است به طوری که از آنان به عنوان بهترین بندگان نام می برد و جایگاهشان را در بهشت پس از انبیا و مرسلین قرار می دهد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جای مرحوم عباسی که مروج قرآن کریم و خادم مخلص پروردگار در این راه بود و همگان از وی رضایت داشتند؛ بهشت است و در زمره بهترین بندگان خداوند قرار دارد.

حاج حمیدرضا عباسی صبح نهم دی ماه جاری در سانحه رانندگی در مسیر نیشابور - مشهد دچار مصدومیت شدید شد که پس از چند روز تحمل درد در بیمارستان طالقانی، به رحمت ایزدی پیوست.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مرحوم حاج عباسی یکی از عاملان و خدمتگزاران برجسته قرآنی کشور بود که در این راه همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشت و در نهایت نیز جان به جان آفرین تسلیم کرد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.