گزارش رویترز: چگونه افت بهای نفت، تعطیلات سال نو را در روسیه خراب کرد؟

رویترز در گزارشی به آسیب‌های وارد آمده بر اقتصاد روسیه در نتیجه افت جهانی بهای نفت پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویترز در گزارشی به قلم "سوجاتا رائو" و "جیسون بوش" نوشت: بهای جهانی نفت همزمان با فرا رسیدن سال نو ارتدکس‌ها  در روسیه، به پایین‌ترین سطح در 12 سال اخیر رسید. شهروندان روسیه باید پس از گذراندن 10 روز  تعطیلات سال نو میلادی، درحالی بر سر کار خود حاضر شوند که اقتصاد این کشور درنتیجه افت جهانی بهای نفت، تاثیر فراوانی پذیرفته است.

سقوط ارزش یوان چین و کاهش رشد اقتصادی این کشور، بازارهای جهانی را با مشکلاتی مواجه کرده است. این رکود اقتصادی با افت جهانی بهای نفت همراه شد. درحالیکه بهای هر بشکه نفت خام برنت در روزهای نخست دسامبر 45 دلار بود، هم‌اکنون به 32 دلار در هر بشکه کاهش یافته است و پیش بینی  می‌شود به 20 دلار در هر بشکه هم برسد. 

بهای جهانی نفت از هر بشکه 100 دلار در اواسط سال 2014 به این سطح سقوط کرده است، این موضوع برای روسیه که به عنوان کشوری وابسطه به منابع انرژی شناخته می‌شود، بسیار چالش ‌برانگیز است. نصف بودجه سالانه روسیه از ناحیه صادرات نفت و دیگر منابع انرژی تامین می‌شود، 40 درصد از مجموع صادرات این کشور نیز به همین حوزه اختصاص دارد. 
"ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، برای شرکت در انتخابات سال 2018 موانع اقتصادی فراوانی پیش رو دارد. پوتین برای پیش‌برد اهداف بلندمدت خود نیاز دارد یک دوره چهار ساله دیگر نیز در پست ریاست جمهوری روسیه باقی بماند؛ اما اگر در سر و سامان دادن به اوضاع اقتصادی کشور ناکام بماند، عملا هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات بعدی نخواهد داشت.

نرخ تورم در روسیه رو به افزایش است، اگر بهای جهانی نفت به کمتر از 30 دلار در هر بشکه برسد، اوضاع برای این کشور پهناور به مراتب بدتر خواهد شد. بودجه سالانه روسیه با نفت 50 دلاری بسته شده است و اختلاف بهای آن با معاملات بازار، دولت را با کسری تجاری مواجه می‌کند. روس‌ها در بازگشت از تعطیلات باید خود را با اوضاع اقتصادی به مراتب بدتری نسبت به ماه‌های پایانی سال 2015 وقف دهند. افزایش تنش‌های بین‌المللی و نوسان در بازارهای جهانی نفت، چشم‌انداز روشنی پیش روی اقتصاد روسیه قرار نمی‌دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار