قم؛

کار آفرینی 800 نفر از ایتام در استان قم

گرجی مدیر مجتمع امیرالمومنین(ع) گفت: نزدیک به ۸۰۰ نفر از ایتام قم آموزش‌های کارآفرینی را در مجتمع امیرالمومنین(ع) فرا گرفته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از قم؛ مجتمع فرهنگی آموزشی امیرالمومنین(ع) معروف به دارالیتام، از سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده و سالانه نزدیک به ۳۰۰ نفر در این مرکز آموزش‌های لازم را حداقل در یک رشته را یاد می‌گیرند.

گرجی مدیر مجتمع امیر المومنین (ع) بیان کرد: این مجتمع در دو بخش مخصوص دانش آموزان ایتام دختر و پسر استان قم آغاز به کار کرده که در بخش خواهران بیش از ۲۰ رشته عملی هنری و فرهنگی در راستای خدمت به ایتام و اجرای طرح کارآفرینی ارائه می‌شود.

وی افزود: رشته‌های تجوید و روان خوانی قرآن کریم، نهج البلاغه، مشاوره قرآنی، شعر و داستان، خط تحریری، امداد و نجات، طراحی و نقاشی، زبان انگلیسی، کامپیو‌تر، آمادگی جسمانی، تنیس، ژیمناستیک، بازی فکری، والیبال، سنگ دوزی، سرمه دوزی، خیاطی، معرق چوب، چرم دوزی و تابلو فرش در این مجتمع دایر است.

وی عنوان کرد: آثار برگزیده مجتمع امیرالمومنین(ع) از میان ۱۵۰ دانش آموز ۷ تا ۱۸ سال در نگارستان اشراق قم برای چهارمین بار به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه ۳۵ تابلو معرق چوب در زمینه گل و مرغ، آیات قرآنی و تصویرگری، ۱۳ تابلو فرش از هنرجویان جوان و ۵۰ اثر نقاشی به سبک تصویرگری اثر کودکان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مسئول نمایشگاه «تسنیم طهورا» خاطز نشان کرد: این مجتمع تمامی دانش آموزان ایتام را در سراسر قم به صورت رایگان آموزش می‌دهد،و تمام هزینه های این مجتمع از سوی دفتر آیت الله سیستانی تامین می شود.

این نمایشگاه در نگارستان اشراق واقع در خیابان شهدا از ۲۰ تا ۲۳ دی‌ماه دایر است و ساعات بازدید ۹ صح تا ۱۳ ظهر و ۱۷ بعد از ظهر تا ۲۰ می باشد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.