34 سوله فعال در تهران به طور صد درصدی در مواقع بحران فعال هستند

شهردار تهران گفت: 34 سوله فعال به طور صد در صدی در مواقع بحران فعال هستند که همگی از تجهیزات و امکانات کامل برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد باقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه همایش طرح 1000 مدرسه آماده که امروز (دوشنبه) در فرهنگسرای بهمن با حضور جمعی از مسئولان شهری و کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقداماتی که از قبل انجام شده بالغ بر 400 مدرسه بوده که در آینده به هزار مدرسه خواهد رسید که امور مرتبط با آن را انجام خواهیم داد.

وی با تاکید بر این که تلاش داریم مدارس را به حد استاندارد برسانیم، تصریح کرد: شهرداری در مدیریت و بحران ، تهیه متون و قوانین آموزش و همچنین تجهیزات لازم را بر عهده خواهد گرفت.

قالیباف یادآور شد: گروه‌های دوام را در محلات راه اندازی کرده‌ و تلاش می‌کنیم این گروه‌ها را در مدارس نیز راه اندازی کنیم چرا که با این امر می‌توانیم آموزش را به تمام جامعه انتقال دهیم.

وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و هلال  احمر گفت: این همکاری در زمینه حوادث، آموزش، تجهیزات و ... است  تا بتوانیم در بحث اجرا به آن‌ها کمک کنیم.

شهردار تهران با بیان این که ما برای نوسازی مدارس اعتبار خاصی نداریم، تاکید کرد: دولت در این بخش اعتبار مورد نظر را لحاظ می‌کند، اما شهرداری در سطح مدارس در بحث امنیتی، آتش نشانی و آموزش اقدام خواهد کرد.

قالیباف اضافه کرد: هر ساله شورای شهر ردیف بودجه‌ای را برای خدمات رسانی به مدارس در نظر می‌گیرد و همچنین ستاد بحران بر اساس قانون مجلس راه اندازی شده و در زمان لازم تمام نهاد‌ها در این ستاد حضور پیدا کرده‌اند.

شهردار تهران با بیان این که در حوزه پیشگیری همکاری خوبی را با آموزش و پرورش داشته‌ایم، تصریح کرد: در  رابطه با ستاد بحران کشور همکاری‌هایی انجام می‌شود و در این بحث هیچ گونه ناهماهنگی وجود ندارد.

قالیباف با بیان این که بیشتر نیازمند امکانات و تجهیزات هستیم، یادآور شد: اخیرا به دنبال تجدید نظر ساختار و قوانین بحران هستیم تا با اصلاح آن بتوانیم آن را به مجلس برده و مشکلات را برطرف کنیم.

وی با اشاره به بحث سوله‌های بحران افزود: سوله‌ها کار کرد اصلی خود را دارند و در 10 سال گذشته 100 سوله بحران برای امداد و بحران در تهران ساخته شده است که 34 سوله به صورت صد در صدی فعال و از تجهیزات و امکانات لازم برخوردار است به گونه‌ای که از این سوله‌ها به جز بحران هیچ استفاده‌ای دیگری نمی‌شود.

قالیباف بیان کرد: 60 سوله دیگری هم هستند که اگر از ظرفیت آن‌ها استفاده نکنیم درست نیست که خالی بمانند در این سوله‌ها بخش بحران و تجهیزات و سیستم‌ها همگی جدا است.

وی با اشاره به استقرار افراد مرتبط با بحران در سوله های بحران تصریح کرد: بخشی از این سوله‌ها به فعالیت‌های ورزشی بانوان اختصاص داده شده است که در مواقع بحران از این سوله‌ها استفاده خواهیم کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار