قزوین؛

ارتقای بهره‌وری محصولات کشاورزی

ارتقا بهره‌وری در تولید و خدمات بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین رویکردها و اهداف نظام نوین ترویج کشاورزی است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،از قزوین؛مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این طرح از سوی اساتید دانشگاه شیراز با همکاری و مشارکت سازمان تات به صورت میدانی در چهار استان کشور و استفاده از ظرفیت‌های کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی ارائه شده است.

فاطمه خمسه گفت:طرح نظام نوین ترویج کشاورزی به صورت گزارش پیشنهادی در بهمن ماه سال گذشته به وزارت جهاد کشاورزی ارائه که در حال حاضر مرحله عملیاتی شدن آن به صورت پایلوت به 9 استان کشور از جمله استان قزوین ابلاغ شده است.

وی افزود:  این نظام نوین مجموعه‌ای از برنامه‌ریزی‌های اجرایی و نظارتی است که با هدف بهبود و توسعه دانش، به‌روز رسانی مهارت‌های شغلی و ارتقا بهره‌وری در تولید و خدمات بخش کشاورزی طراحی و مدیریت می‌شود.

خمسه به بیان وظایف و اهداف نظام نوین ترویج کشاورزی پرداخت و اظهار کرد: این بخش با محوریت‌ها و اهداف مختلفی دنبال می‌شود که از موارد آن می‌توان به پهنه‌بندی عرصه‌های تولید در راستای استقرار و ساماندهی کارشناسان ، توانمندسازی منابع انسانی بخش کشاورزی و به کارگیری ظرفیت‌های بخش غیردولتی در انجام امور اجرایی و عملیاتی کردن ترویج کشاورزی اشاره کرد.

وی عنوان کرد: مشارکت، تعامل، بکارگیری ظرفیت‌ها و امکانات زیربخش‌های اجرایی در تمامی مراحل اعم از تعیین نیاز حوزه‌های شغلی بخش کشاورزی تا طراحی، اجرای فعالیت‌های ترویجی، واگذاری فعالیت‌های ترویجی هر پهنه به بخش غیردولتی و واگذاری مسئولیت پهنه‌های تولیدی به کارشناسان مستقر در حوزه دهستان از اصول نظام نوین ترویج کشاورزی است.

این مسئول تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل و فرم‌های ابلاغیه مرحله عملیاتی شدن این طرح از آبان ماه امسال در استان قزوین آغاز شده است.

انتهای پیام/پ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.