فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهدا با نثار خون خود به قرب الهی رسیده اند، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین رسالت رسانه هاست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  سردار یدالله بوعلی  در یادواره شهدای رسانه کهگیلویه و بویراحمد افزود: یاد کردن از شهدا به منزله یاد خداست و هیچ اقدامی مهمتر و ارزشمندتر از این نیست.

وی بیان کرد: از خاصیت های مهم یاد کردن از شهدا آن است که دلها را نورانی و متوجه خدا کرده و موجب نزول برکت و رحمت الهی می شود.

بوعلی اظهار کرد: شهید جلوه ای از نور خداست و شهدا چنان مقام رفیعی دارند که قابل بیان نخواهد بود.

وی با گرامیداشت 21 دی روز بسیج رسانه، عنوان کرد: برگزاری این یادواره از سوی سازمان بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد اقدامی شایسته و قابل تقدیر است.

بوعلی ابراز داشت: رسانه ها رسالت مهم و سنگین اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را بر عهده دارند.

وی افزود: ارزش، اهمیت و جایگاه رسانه والا بوده و نقش آن در روشنگری و تنویر افکار عمومی نیز بی بدیل است.

یکی از فرزندان شهدای کهگیلویه و بویراحمد، محقق، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران و پژوهشگر مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز در این یادواره، گفت: تولد رسانه در استان مربوط به دهه 40 هجری شمسی بوده و نخستین رسانه استان نیز نوارهای کاست محلی است.

یوسف مرادی افزود: بطن رسانه در کهگیلویه و بویراحمد در مورد انقلاب اسلامی و ضد ظلم و ستم رژیم پهلوی است.

وی بیان کرد: در دهه 70 هجری شمسی نسل جدیدی از رسانه در کهگیلویه و بویراحمد شکل گرفته و به مرور زمان رونق یافت که همان رسانه های نوشتاری است.

مرادی اظهار کرد: رسانه ها بازتابی از مطالبات و ذائقه های عمومی مردم هستند و رسانه های کهگیلویه و بویراحمد نیز تاثیرگذاری بالایی دارند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای دو شهید رسانه به نام های خداعفو عبدیان و پیمان بزرگ زاده است.

این یادواره با همکاری سازمان بسیج رسانه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه فتح، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بسیج دانش آموزی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

جمعی از مسئولان اجرایی، بسیجیان، اصحاب رسانه، خبرنگاران و خانواده شهدای کهگیلویه و بویراحمد در این یادواره حضور داشتند.

علاوه بر اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی شامل مداحی و سرود با موضوع شهید و شهادت کلیپی از رشادت نیروهای تیپ 48 فتح کهگیلویه و بویراحمد در درگیری با گروهک تروریستی پژاک در سال 90 نیز در این یادواره پخش شد.

در این یادواره از نخستین انجمن فعالان رسانه ای در امور طراحی و چاپ و انجمن پیشکسوتان رسانه ای دوران هشت سال دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: فرهنگ ، ایثار ، شهادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.