یاسوج ؛

برنامه ریزی برای صادرات 25 میلیون دلاری در صنعت کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای سال آینده، برنامه ای در جهت صادرات 25 میلیون دلار کالاهای صنعتی و معدنی از این استان تدوین شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ داریوش دیودیده  افزود: هم اکنون سالانه حدود 13میلیون دلار کالاهای ساخت این استان به خارج از کشور صادر می شود.

وی اظهار کرد: صادرات کالا در طی سال های اخیر همواره رو به افزایش بوده است و با افتتاح واحدهای بزرگ جدید و توسعه برخی واحدهای موفق موجود، این میزان در سال های آینده رشد قابل توجهی خواهد داشت.

دیودیده بیان کرد: واحد سیمان مارگون که امسال به تولید می رسد در سال آینده از جمله صادرکننده های استان خواهد بود.

وی عنوان کرد: 95 درصد صادرات استان کهگیلویه و بویراحمد، تولیدات و فراورده های صنعتی است که شامل انواع نوشابه و آبمیوه، پودر و عصاره شیرین بیان، انواع موکت و سیمان خاکستری می شود.

دیودیده گفت: فراورده ها و تولیدات استان به کشورهای آلمان، فرانسه، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، عراق و کشورهای تازه استقلال یافته حوزه دریای خزر و افغانستان صادر می شود.

به گفته وی در سال 1375 میزان صادرات استان 87 هزار دلار بود که در سال 1383 به دو میلیون و 780 هزار دلار رسید و این رقم در سال گذشته 13 میلیون دلار ثبت شد.

انتهای پیام /گ
برچسب ها: صادرات ، صنعت ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.