یاسوج ؛

بدهی 640 میلیون ریالی خطوط ثابت تلفن در لنده

رئیس شرکت مخابرات کهگیلویه و لنده گفت: در شهرستان لنده بیش از 2 هزار و 500 خطر تلفن ثابت وجود داشته که بیش از 1500 خط آن به دلیل بدهی بالغ بر 640 میلیون ریال قطع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ ارسلان نیکدارجمال گفت: شرکت مخابرات تا قبل از سال 88 به صورت دولتی اداره می‌شد ولی در راستای خصوصی‌سازی به بخش خصوصی واگذار شد.

وی افزود: برای ایجاد هر خط تلفن ثابت بیش از 4 میلیون ریال هزینه می شود و به همین دلیل بخش خصوصی راغب به ایجاد خط تلفن ثابت در روستاها نشده است.

مسئول مخابرات کهگیلویه و لنده تصریح کرد: دولت به عنوان متولی خدمات ارتباطی در روستاها بوده و باید زیرساخت‌های لازم در این خصوص را فراهم سازد.

نیکدارجمال افزود: شهر لنده دارای 2 هزار و 500 خط تلفن ثابت بوده که از این تعداد بیش از 1هزار و 500 خط به دلیل بدهی قطع می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: بدهی خطوط تلفن ثابت در لنده بالغ بر 640 میلیون ریال بوده و متوسط درآمد ماهیانه تلفن ثابت نیز 30 هزار ریال است که این امر جوابگوی هزینه‌های جاری نمی‌باشد.

مسئول مخابرات کهگیلویه و لنده تبیین کرد: متوسط بدهی تلفن ثابت خانگی 300 هزار ریال و تلفن ثابت اداری 800 هزار ریال بوده که نیاز است در زمینه استفاده و پرداخت هزینه‌ها فرهنگ‌سازی لازم صورت پذیرد.

نیکدارجمال در ادامه یادآور شد: دولت در راستای ارائه خدمات ارتباطی به روستائیان اقدام به واگذاری خطوط Gsm روستایی کرده و خطوط سیمی روستایی به طور کامل جمع‌آوری شده است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد مردم در خصوص استفاده از تلفن ثابت گفت: مردم استان اصفهان برای انجام کارهای درون شهری خود از موبایل استفاده نمی‌کنند بلکه استفاده از تلفن ثابت را به عنوان یک فرهنگ در استان خود نهادینه و فرهنگ‌سازی کردند.

 سرقت تجهیزات سایت تقویت تلفن همراه در رچ سفلی

مسئول مخابرات کهگیلویه و لنده در ادامه به بحث اینترنت روستایی اشاره و افزود: درصدد ایجاد زیرساخت‌های اینترنت روستایی در تمامی روستاهای شهرستان هستیم ولی نیاز به همراهی و مساعدت مسئولان در سطوح مختلف دارد.

نیکدارجمال گفت: در بحث تقویت آنتن‌دهی موبایل در روستاهای لنده باید یادآور شد که سایت تقویت کننده در روستای بنه بلوط معطل دو پایه برق بوده که به دلیل معارضات اجتماعی تاکنون نتوانستیم برق مورد نیاز آن را تأمین کنیم.

وی ادامه داد: تجهیزات و امکانات سایت تقویت تلفن همراه در رچ سفلی به دلیل عدم مراقبت به سرقت رفته و در آینده نزدیک دو سایت جدید برای شهرستان لنده راه‌اندازی خواهد شد.

مسئول مخابرات کهگیلویه و لنده افزود: بحث خط دیتای ادارات بستگی به هزینه‌کرد آن اداره دارد و هر اداره می‌تواند پهنای باند مورد نیاز خود را خریداری کند.
انتهای پیام /گ
برچسب ها: بدهی ، مخابرات ، تلفن ثابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.