یاسوج ؛

موکت و عصاره شیرین‌بیان، بیشترین صادرات واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از موکت و عصاره شیرین‌بیان و همچنین برخی نوشیدنی‌ها به عنوان اصلی‌ترین صادرات واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد یاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ داریوش دیودیده با اشاره به این که توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در گرو توسعه صنعتی است، اظهار کرد: در سال‌های اخیر و به ویژه در دولت تدبیر و امید اقدامات مؤثری برای تحرک بیشتر در چرخ صنعت استان انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به همین منظور یکی از کارها و اقدامات مهم این دستگاه خروج از رکود واحدهای تولیدی بوده که بر اثر برخی مشکلات از چرخه تولید خارج شده بودند.

دیودیده تصریح کرد: واحدهای تولیدی را که در استان دچار رکود و سکون شده بودند احصا کردیم و با همراهی مسئولان ارشد استان به خصوص شخص استاندار که نسبت به تحرک صنعت در استان دغدغه زیادی دارند اقدامات اساسی انجام دادیم.

وی برگزاری نشست‌هایی برای چاره‌جویی در خصوص خروج از رکود واحدهای صنعتی را از اقدامات مهم مسئولان استان برشمرد و گفت: تا حدود زیادی توانستیم واحدهای تولیدی اثرگذار را که دچار مشکل شده بودند وارد چرخه تولید کنیم.

رئیس سازمان صنعت و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از راه‌های ایجاد اشتغال و کارآفرینی و کمک به رفع بیکاری در استان راه‌اندازی واحدهای صنعتی است، افزود: چند طرح از جمله سیمان مارگون را در دستور کار داریم که با ورود آن‌ها به چرخه تولید علاوه بر افزوده شدن حجم تولیدات صنعتی در استان تا حدود زیادی مشکلات برطرف می‌شود.

وی توجه به صادرات را یکی دیگر از دغدغه‌های صنعت و معدن و تجارت استان برشمرد و با بیان افزایش میزان صادرات استان در سال‌های اخیر گفت: در حال حاضر سالانه 13 میلیون دلار تولیدات واحدهای تولیدی و صنعتی ما به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

این مسئول به بخش اعظم صادرات واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و گفت: عصاره شیرین بیان، انواع نوشیدنی‌ها و موکت و سیمان از صادرات استان به سایر کشورها از جمله به کشورهای حوزه خلیج فارس و چند کشور اروپایی و کشورهای استقلال یافته از شوروی سابق است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.