یاسوج ؛

کاهش 3 درصدی میزان تلفات جانی در محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش 3 درصدی میزان تلفات جانی در محورهای ارتباطی برون شهری این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛منوچهر سیاهپور با اشاره به این که محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد همواره از سوی پلیس‌راه استان کنترل و نظارت می‌شود، اظهار کرد: پلیس به خصوص در محورهای اصلی حضور گسترده‌ای دارد و در برخی از محورها به صورت شبانه‌روزی این کنترل و نظارت انجام می‌شود.

رئیس پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه یکی از مشکلات محورهای استان به خصوص در ورودی شهرهای بزرگ را چهار خطه نبودن آنها ذکر کرد و گفت: اقداماتی در حال انجام است که امیدواریم با همکاری بیشتر مسئولان این کار با شتاب بیشتری انجام شود.

وی، بیشتر تصادفات را در ورودی شهرها عنوان کرد و گفت: اگر ورودی شهرهای ما از جاده‌های مطمئن و استاندارد و عریض برخوردار باشند بسیاری از تصادفات کنونی را نخواهیم داشت.

سیاهپور از دیگر مشکلات را به عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان دانست و افزود: تجاوز و انحراف به چپ عوامل اصلی تصادفات و به تبع تلفات جاده‌ای در راه‌های برون شهری استان به شمار می‌رود.

رئیس پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در طول سال جاری و در 9 ماهه پشت سر گذاشته، بیشترین تصادفات جاده‌ای به دلیل همین تخلف عمده در محورهای ارتباطی استان بوده است.

وی به آمار سایر تخلفات راهنمایی ور رانندگی در سطح محورهای ارتباطی برون شهری استان اشاره کرد و گفت: اما در این میان 28 درصد تصادفات به دلیل  تجاوز و انحراف به چپ از سوی رانندگان خودروها در جاده‌های برون شهری است.

سیاهپور با تأکید بر این که در فصل زمستان و در مناطق سردسیری باید احتیاط بیشتری از سوی رانندگان در محورهای کوهستانی صورت گیرد، افزود: به دلیل یخ‌زدگی و لغزندگی جاده‌ها احتمال تصادفات و تلفات در این گونه محورها بسیار بیشتر است.

وی همچنین در خصوص میزان فوتی‌های تصادفات در جاده‌های بین شهری استان در سال جاری و مقایسه آن با سال گذشته تصریح کرد: این میزان 3 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است

انتهای پیام /گ
برچسب ها: تلفات ، محور ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.