اردبیل؛

سرعین میزبان سومین جشنواره زمستانی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: سومین جشنواره زمستانی در شهر نمونه گردشگری سرعین در بهمن ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ قادر تقی زاده افزود: سومین جشنواره زمستانی سرعین از دوم تا بیست و سوم بهمن ماه برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری جشنواره زمستانی در منطقه نمونه گردشگری سرعین را معرفی قابلیت های زمستانی استان و شهرستان، افزایش جذب گردشگر در فصل غیرپیک، بالابردن درصد اقامت گردشگران در زمستان و فعال سازی تأسیسات گردشگری و اصناف در فصل زمستان بیان کرد و گفت: همچنین برگزاری جشنواره زمستانی، افزایش تورهای ورودی به استان، توسعه ورزش های زمستانی در منطقه، ترغیب مسافرت های آخر هفته برای هم استانی ها، زمینه سازی برای جذب توریست خارجی در زمستان، معرفی ظرفیت های زمستان، استفاده از آب های درمانی و پرکردن اوقات فراغت و ایجاد نشاط اجتماعی را دربرخواهد داشت.

وی از جمله برنامه های این جشنواره مسابقه قهرمانی اسکی نوجوانان، مسابقه تندیس های یخی و برفی، صعود به قله سبلان، برنامه فرهنگی و هنری با حضور مجریان و هنرمندان کشوری، مسابقه ساخت آدم برفی در مقاطع مختلف سنی، مسابقه نقاشی با محوریت زمستان بیان کرد و افزود: با صدا و سیما برای پخش برنامه های ورزشی و هنری هماهنگ شده است.

وی با اشاره به درنظر گرفتن تمهیداتی در جشنواره زمستانی از جمله 60 درصد تخفیف مراکز اقامتی برای عموم و 70 درصد برای تورها، 50 درصد تخفیف برای مجتمع های آب درمانی و 60 درصد برای تورها، گفت: هزینه برگزاری این جشنواره به طور عمده توسط بخش خصوصی و جوامع و انجمن های صنفی تأمین شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.