شیراز؛

هتک حیثیت با انتشار عکس های خانوادگی در شبکه های اجتماعی

ماموران پلیس "فتا" استان فارس فردی که در شبکه های اجتماعی با انتشار اخبار کذب و تصاویر شخصی، موجب هتک حیثیت دوستش شده بود، دستگیر کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئيس پليس "فتا" استان فارس گفت: خانمی 32 ساله با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس "فتا" اين استان مراجعه و اظهار كرد؛ فردی ناشناس، با به دست آوردن عکس های شخصی وی و انتشار آن به همراه مطالب کذب در شبکه های اجتماعی باعث هتک حیثیت وی شده و از نحوه به دست آوردن این تصاویر توسط متهم، بی خبر است و به کسی نیز مظنون نیست.

سرهنگ "سیدموسی حسینی" ادامه داد: با قرار گرفتن پرونده در دستور کار افسران جوان پلیس "فتا"، کارشناسان با اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی متهم شدند.

وي بيان كرد: متهم که هیچ  گاه فکر نمی کرده شناسایی شود، دختری 28 ساله و از دوستان صمیمی شاکی بوده که در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه ای می شود اما در ادامه با دیدن مستندات و ادله دیجیتال به جرم انتسابی خود اعتراف کرد.

رئيس پليس "فتا" استان فارس گفت: متهم اين پرونده قضيه را اين گونه بيان كرد كه؛ چند وقت پیش برای یک کنفرانس کلاس دانشگاه به یک لپ تاپ نیاز داشتم که آن را از یکی از دوستانم گرفتم، بعد از گرفتن لپ تاپ و اتمام کنفرانس افکار شیطانی به سراغم آمد و تصمیم گرفتم تمام عکس ها و اطلاعات خانوادگی دوستم را از لپ تاپ کپی کنم.

سرهنگ "حسيني" ادامه داد: پس از گذشت چند روز از این موضوع، در یک میهمانی دوستانه بین متهم و دوستش یک درگیری لفظی به وجود آمد و یک حس انتقام جویی در او شعله ور شد طوری که این عمل مجرمانه را انجام مي دهد.

وي از شهروندان درخواست كرد: به هیچ عنوان اطلاعاتی که برایشان اهمیت دارد  بر روی حافظه های قابل حمل از قبیل فلش مموری، دوربین عکاسی، موبایل، تبلت، لپ تاپ و ... نگه داری نکنند و جهت نگه داری این اطلاعات از هارد اکسترنال با گذاشتن رمز عبور استفاده نكنند.

رئيس پليس "فتا" استان فارس به افراد سود جو و كساني كه قصد دارند از فضاي مجازي براي هتك حيثت افراد استفاده كنند، هشدار داد: مراقب رفتار خود در فضای مجازی باشند چرا که هیچ حرکتی در فضای مجازی از چشمان تیزبین ماموران پلیس پنهان نمی ماند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.