براتی: اساسنامه مصوب شود، لازم‌الاجراست

کارشناس حقوقی ورزشی گفت: در صورت تصویب اساسنامه در مجمع 23 دی لازم‌الاجرا است و نیاز به تایید دولت ندارد.

احمدرضا براتی کارشناس حقوقی ورزش در گفتگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اساسنامه جدید فدراسیون اظهار کرد: فدراسیون‌های فوتبال در سطح جهان نهادهای NEO  هستند و دولت‌ها حق دخالت در کار آنها را ندارند و بعد از آنکه دولت وقت ایران با برکناری رئیس فدراسیون فوتبال دخالت آشکار در کار فدراسیون کرد.

فیفا خواست که از دولت ایران تضمین بگیرد که در اساسنامه جدید دخالت نمی‌کند و بر همین اساس هیئت وزیران در سال 86 به فدراسیون اجازه داد که در تغییر اساسنامه مستقل عمل کند و دولت در این رابطه حق خود را به فدراسیون فوتبال تفحیض اختیار نکرده بود چرا عملا حقی نداشته بود.

*براتی: اساسنامه جدید نیاز به تایید فیفا و دولت ندارد

کارشناس حقوقی ورزش همچنین افزود: اساسنامه جدید فوتبال در صورت تصویب در مجمع 23 دی ماه نیاز به تایید فیفا یا هیئت دولت ندارد فیفا هیچ وقت در اساسنامه کشورهای عضو ورود نمی‌کند و فقط ایرادات آنرا اعلام می‌کند و از طرفی اجازه نمی‌دهد دولت‌ها در کار فدراسیون‌ها دخالت کند و اساسنامه بعد از تصویب در مجمع لازم‌اجرا است و باید اجرا شود.

*براتی: اساسنامه نیاز بود بین‌المللی‌تر شود

احمدرضا براتی درباره تغییرات زیاد اساسنامه هم گفت: فیفا از اساسنامه قبلی ایرادات زیادی گرفته بود و از طرفی برای بین‌المللی‌تر شدن نیاز بود تغییرات زیادی روی آن انجام شود و این را به فال نیک می‌گیریم.

وی همچنین اضافه کرد: درباره بندهای 4 و 8 ماده 23 نظر خاصی ندارم ولی از تغییر سن 60 به 70 سال حمایت می‌کنم چرا که مخالفت قرار دادن سقف نی هستم و با این شرایط جدیدی هیچ شانس جدیدی برای علی کفاشیان ایجاد نشده است چرا سن او و محمد دادکان 61 ساله است.

کارشناس حقوقی ورزش در پایان خاطرنشان کرد: برای فوتبال ردیف بودجه خاصی و جداگانه از سوی دولت ایجاد نشده است و وزارت ورزش به فوتبال همانند دیگر فدراسیون‌ها کمک می‌کند و اگر درآمدهای فوتبال به خود فوتبال اختصاص یابد فوتبال بی‌نیاز از کمک‌های دولت خواهد شد و مستقل‌تر عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار