اصفهان؛

کوچکترین گذشتی برای مراکز غیرمجاز نگهداری فرآورده‌های خام دامی وجود ندارد

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: کوچکترین گذشتی برای ادامه کار مراکز نگهداری فراورده های خام دامی که شرایط اولیه ادامه فعالیت را نداشته باشند، وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان عبدالرضا مرادی با اشاره به کشف بیش از ۱۱۰ تن فرآورده خام دامی غیرمجاز "طی یک ماه" در اصفهان، تصریح کرد: در بازدیدهای صورت گرفته از مراکز نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی غیر مجاز در استان، انواع فرآورده های خام دامی شامل گوشت قرمز، ماهی، کله پاچه، سیراب و شیردان کشف و توقیف شده است.

وی با اشاره به گزارش های رسیده درمورد نگهداری و توزیع فرآورده‌های خام دامی در مراکز نگهداری غیرمجاز، اظهار داشت: این مراکز توسط کارشناسان ما و به همراه کارشناسان شبکه‌های دامپزشکی شهرستان های مربوطه مورد بازدید قرار گرفت و در ادامه از توزیع این محصولات جلوگیری شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با تاکید بر اینکه مراکز نگهداری فرآورده‌های خام دامی به طور مستقیم با سلامت مردم جامعه در ارتباط هستند، اظهار داشت: این مراکز برای ادامه فعالیت های خود بایستی شرایط اولیه را احراز کنند.

مرادی معرفی هر چه سریعتر متخلفان به مراجع قضاییرا یکی از مشکلات موجود در بازرسی‌های بهداشتی دامپزشکی استان اصفهان برشمرد و گفت: در این راستا و با توجه به وقت گیر بودن این امر و همچنین با رایزنی‌های صورت گرفته، اکیپ بازرسی مشترک بین دامپزشکی و تعزیرات حکومتی استان اصفهان تشکیل شده است.

وی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته بازدیدها از مراکز نگهداری فرآورده های خام دامی به صورت دوره‌ای و به صورت مشترک انجام می‌گیرد و در ایام خاص که طرح‌های تشدید نظارت بهداشتی اجرا می‌شود، این بازرسی‌ها فراگیرترو البته با تعداد اکیپ بیشتر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.