5 توصیه برای ازدواج با مطلقه ها

فردی که طلاق گرفته، حتما مشکلاتی در سبک ارتباطی یا زندگی مشترک خود داشته که کارش به اینجا رسیده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،در 9ماهه ابتدای سال 94 به ازای هر 4.3 ازدواج یک مورد طلاق در کشور به ثبت رسیده؛ طلاق هایی که بیشترشان مربوط به رده سنی 25-29 سال بوده اند. با این حساب عجیب نیست اگر هر سال تعداد زیادی دختر و پسر جوان داشته باشیم که بعد از تجربه یک زندگی مشترک، حالا یا باید تبعات مجرد ماندن را به جان بخرند یا دوباره ازدواج کنند.
 
با وجود آمار بالای طلاق که گفته می شود به 18 مورد در هر ساعت می رسد، تنها 2.7 از ازدواج های هر سال مربوط به ازدواج مجدد زنان و 3.6 از آنها مربوط به ازدواج های مجدد مردان است. در واقع زنان و مردان زیادی در عین جوانی و شایستگی به دلیل تجربه یک شکست در زندگی مشترک خود، فرصت تشکیل خانواده را از دست می دهند.

اما آیا واقعا ازدواج کردن با فردی که قبلا تجربه زندگی مشترک را داشته اشتباه است؟ آیا ازدواج یک فرد مطلقه با فردی که قبلا تجربه ازدواج نداشته خیلی بد است؟ اگر کسی به شما پیشنهاد شود که قبلا تجربه ازدواج داشته باشد، چطور باید عمل کنید؟
 
 قبل از هر چیز به تصویر ذهنی تان رجوع کنید
فرد مطلقه در ذهن شما و خانواده تان چه تصویری دارد؟ تا چند سال قبل، تصویری که افراد از یک زن یا مرد طلاق گرفته داشتند، متفاوت بود. این تصویر معمولا معرف فردی با چاله های بزرگ شخصیتی (مثل بیماری ها و اختلالات روانی یا رفتاری)، مشکلات اساسی در سبک زندگی (مثل اعتیاد، خشونت، بی بند و باری و...)، یا حتی داشتن چند فرزند و سن بالا بود. امروز اما زنان و مردانی که کارشان به جدایی می کشد، الزاما مشابه این تصویر نیستند. خیلی از آنها دختران و پسران جوانی هستند که عموما تحصیل کرده اند، در اجتماع حضور دارند، بدون فرزند هستند و به دلیل مشکلات ارتباطی و ناتوانی از اداره زندگی شان جدا شده اند. بنابراین ازدواج با یک فرد طلاق گرفته معنی این نیست که خودتان را دست پایین گرفته اید، ازدواجی نامتوازن داشته اید یا به اصطلاح در این ازدواج حیف شده اید.

فرد مقابل هم به شرطی که علت طلاقش مشکلات جدی مثل اعتیاد، بیماری جسمی و روانی، مسایل قضایی و... نباشد شخصی است مثل شما؛ با این تفاوت که یک شکست را تجربه کرده و اشتباهی را در گذشته مرتکب شده است.
 
 درباره طلاق او تحقیق کنید
نزد مشاور بروید و همه چیز را درباره این ازدواج، علت های طلاق قبلی، احتمال شکست در ازدواج بعدی و... جویا شوید. فردی که طلاق گرفته، حتما مشکلاتی در سبک ارتباطی یا زندگی مشترک خود داشته که کارش به اینجا رسیده. این مشکلات، در فاصله طلاق تا ازدواج مجدد باید برطرف شود و فرد باید به اصلاح خود و اشتباهاتش بپردازد. اگر طرف مقابلتان می گوید که هیچ تقصیری نداشته و طرف مظلوم ماجراست، باید به آمادگی او برای ازدواج شک کنید. چون نشان می دهد او هنوز نتوانسته سهم خود را از اشتباهات گذشته معلوم کند و ممکن است دوباره در زندگی با شما هم دچار همین مشکلات شود.
 
 ببینید که آیا از بحران طلاق گذشته یا نه
 بهترین زمان برای ازدواج مجدد، دو سال بعد از طلاق است. در این دو سال فرد از همه وابستگی ها به زندگی قبلی جدا می شود، خود را پیدا می کند، زخم هایش را ترمیم می کند و کم کم آماده یک رابطه سازنده جدید می شود. اگر کسی زود و بلافاصله بعد از طلاقش ازدواج کند، احتمال زیادی دارد که ازدواج مجدد او صرفا با انگیزه جایگزینی و تسکین زخم های فعلی صورت گرفته باشد. چنین ازدواجی نتیجه ای جز شکست ندارد.
 
خودتان را بسنجید و ببینید چند مرده حلاجید
 وقتی با فردی که طلاق گرفته ازدواج می کنید، نباید مدام پای گذشته او را به میان بکشید. نباید بگویید: من تو را نجات دادم؛ یا این که: حتما در زندگی قبلی ات هم همین کارها را می کردی که به جدایی رسید. همچنین، مراقب باشید که از موضع بالاتر با آنها برخورد نکنید. طرف مقابلتان را به دلیل آنکه قبلا یک بار ازدواج کرده از لذت های ازدواج، خوشی ها و خاطره سازی ها، گشت و گذارها و تجربه اولین ها با شما محروم نکنید. کرونومتر هردوی شما باید صفر شود بعد وارد این زندگی شوید.

در آخر بگذارید این را در گوشی بگوییم، افراد مطلقه، خیلی وقت ها بیشتر از افرادی سابقه ازدواج قبلی ندارند برای ازدواج مناسبند. چرا؟ چون به پختگی و بلوغ کافی در رابطه رسیده اند، می دانند زندگی مشترک چه چالش هایی دارد و مراقبند دوباره در آنها گرفتار نشوند. آنها اگر ازدواج مجدد آرام و خوبی داشته باشند، قدر زندگی شان را خوب می دانند و مراقبند با بچه بازی و اشتباه، این زندگی آرام را از دست ندهند. در یک کلام، تجربه ای دارند که از شکست کسب کرده اند و این زندگی تان را در طوفان ها یاری خواهد کرد.
 

منبع:تبیان
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۲۱:۴۱ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
دو سال از من بزرگتره و مطلقه
۲سال و نیم زیر یه سقف باهم زندگی کردیم
سه بار از خونه بیرونم کرد منم عاااااشق
همیشه احساس تنهایی داشتم چون نه چندان احساسی خرج میکرد و نه پشتم بود.
آخر هم الان پرت شدم تو تنهایی خودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
گل نرگس فکر کن ببین اگر خودتم تجربه جدائی داشتی بازم این حرفها رو میزدی؟ هر کسی هم به همین راحتی تصمیم به طلاق نمیگیره، وقتی این تصمیم رو میگیره که همه درها رو بروش بسته میبینه، و الا هر روز صد بار میخواد بمیره اما طلاق نگیره.
Iran (Islamic Republic of)
گل نرگس
۱۳:۰۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
باشگاه خبرنگاران جوان هم داره تبلیغ غلط میکنه داره ترویج غلط میکنه شماییکه این مقاله رو نوشتی داری به جامعه ظلم میکنی خب چرا این پیشنهادو به مردها ی مطلقه و بیوه نمیگی؟چرا داری به پسران مجرد میگی؟خجالت بکشین انقدر جامعه رو با این مقاله و متنها خراب نکنید اینجوری دارین زنهارو تشویق میکنین به تهدشون پایبند نباشن و سر همه چی تلاق بگیرن و بگن باز با پسر مجرد ازدواج میکنیم و بیوه هارو پرتوقع میکنید شما دارین زنهای بیوه و مطلقه رو با دختران ازدواج نکرده برابر میکنید این انصاف نیست جامعه مارو شبیه جامعه غرب نکنید خواهش میکنم از تمام کسانیکه توی مجازی یا واقعی این کارهای غلط رو ترویج نکنید عرف جامعه رو از بین نبرید همه میدونن برای پسر مجرد فقط یک دختر خوب هست که ازدواج نکرده و اول زندگی شورو شوق داره عشوه داره و بهتر میتونه باشوهرش زندگیشو بسازه چون هردو مثل همن و ازدواج نکردن و شورو شوق دارن ولی زن مطلقه و بیوه فقط دنبال یک حامیه چون قبلا همه شورو شوقشو خرج یکی دیگه کرده و بهتره با مرد مطلقه یا بیوه ازدواج کنه شما حق ندارین ترویج کنین این کارو چون دارین بدبخت میکند جامعه رو باعث میشینخیلی از دخترهای مجرد راهای خلاف براشون باز بشه منم یک ایرانیم میخام جامعه ازاین خرابتر نشه هرکشوریدر جامعه عرف نداشته باشه آخرش روبه نابودیه اوناییکه دارن این تبلیغ غلط رو میکنن و یه سریا از روی بی عقلی قبول میکنن و نمیدونن چی به چیه خواهشا تبلیغ نکنید به جاش ازدواج اسان و بدون تجملات رو تبلیغ کنید تا دخترو پسر مجرد راحت و بدون وحشت ازدواج کنن
Iran (Islamic Republic of)
گل نرگس
۱۲:۳۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
میگین پیامیر بابیوه زن ازدواج کرد؟اولا حضرت خدیجه اگرم بیوه هم بوده باشه با زنهای دیگه فرق داشت حضرت خدیجه کجاو زنهای بیوه و مطلقه الان کجا لطفا نگین اینو ماداریم از‌جامه حرف میزنیم ازدواج پسران مجرد با بیوه و مطلقه جامعه را بیشتراز این خراب میکنه یه سریا میخان این ازدواج هارو عادی کنن و بدبخت کنن مردمو زن مطلقه و بیوه بهتره با مرد بیوه و مطلقه ازدواج کنه
Iran (Islamic Republic of)
گل نرگس
۱۲:۲۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام به همه بزرگواران متاسفانه چند سال هس توی کشور ما به خاطر اینکه زن مطلقه و بیوه زیاد شده تبلیغ میکنن توی سریالها فیلمای سینمایی پسران مجرد که ازدواج نداشتن برن بازن بیوه و مطلقه ازدواج کنن که خیلی کار زشتی میکنن یک پسر مجرد چرا باید با زنیکه که ازدواج داشته و بچه داره ازدواج کنه؟چرا؟پسران مجرد سن پایین یا سن بالا اینکارو نکنید اونا دارن تبلیغ غلط میکنن چون زن بیوه و مطلقه زیاد شده واز پسران مجرد مایه میذارن دارن عرف جامعه رو از بین میبرن هیچ کسی هم خبر نداره توی جامعه اصلا نیاید این کار عادی بشه خیلی خطرداره مخصوصا زنها تا تقی به تقوقی بخوره از شوهرش ون جدا میشن و میگن باز با پسر مجرد ازدواج میکنم چی‌میشه زن بیوه هم توقعاتش میره بالا خودشونو با دختر دوشیزه برابر میکنن و از طرفی دخترها هم میگن زنه قبلا شوهر کرده بچه داره با پسرمجزد ازدواج کرده و ممکنه بره دنبال کارهای زشت و دوشیزه بودن براش بی معنی باشه و آخر حرفم اینه هرکسی پسر مجرد اگه عقل داشته باشه بازن بیوه و مجرد ازدواج نمیکنه خواهشا این کارو نکنید جامعه رو بیشتراز این خراب نکنید برای پسر مجرد یک دختر خیلی بهتره یاحق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۳۰ فروردين ۱۴۰۰
سلام.من ازدواج نکردم تاحالا ۳۳سالمه ازنظرمالی دارم.خونه ماشین شغل....الان۸ماهی هست بایه خانوم مطلقه که یه بچه۳ساله داره اشناشدم بچه دختره .خانومه طلاق غیابی گرفته شوهرسابقش زندانه من اسالتم تهرانی دختره شهرستانی خانواده بااکراه راضی شدن خیلی همودوست داریم دختره جزوسایل زندگی چیزه زیادی نداره دلم میسوزه در اینه حال بین دوست داشتن خودش ودلسوزیم موندم نمیدونم ازرواحساس تصمیم بگیرم یاعقل یامنطق خلاصه هرکس یه چی میگه..
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه
۱۹:۱۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۰
چی شد ازدواج کردین؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۳:۴۲ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
سلام، دوست عزیز شما با وجود اینکه اون دختر را دوست داشتید و ایشون هم احتمالا میدونست رفت ازدواج کرد و الان ایشون دیگه ی دختر نیست ی زن بیوه است، با توجه به اینکه شما پسر مجرد هستید بهتر است یک دختر را برای ازدواج خود انتخاب کنید. چون عشق گذراست بعد ازدواج عادی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۴ دی ۱۳۹۹
عشق اگر واقعی باشه تا آخر عمر پایداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۹ آبان ۱۳۹۹
سلاممن هستم قبول می کنم
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۲۳:۳۹ ۱۲ تير ۱۳۹۹
من با دختر مطلقه که ۵ ماه زندگی کرده بود ازدواج کردم.
بدیخت شدم . روزی ۱۰۰ دفعه به غلط کردن میفتم. این همه دختر دم بخت .چرا آدم خودشو تو دام بندازه .
معایبش رو براتون میگم . خواهشا شما تو چاهی که من افتادم نیفتید.
۱-زن مطلقه بسیار پر توقعه
۲-مقایسه گر هست با زندگی قبلی و هر کاری کنی فکر میکنه مردا همه همینطورن
۳-مثل دخترا عشوه و ناز براتون نداره
۴-قبل ازدواج به خاطر تجربش دلتون رو میبره و بلده با مردا چطور رفتار کنه. اما بعد ازدواج هیچی
۵- طلاق براش عادی شده و تابوی طلاق شکسته شده براش. هر چیز کوچکی تهدید به طلاق میکنه.
۶- معمولا دختر مطلقه از پسر بزرگتره ک در این صورت واویلاست.
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۳:۴۸ ۰۹ تير ۱۴۰۱
دقیقا حرف ششما درسته بنده هم در مرداد 98 با یم خانوم مطلقه ازدواج کردم که 10 سال زندگی کرده بود و من مجرد
خدا شاهده توقع زیادی در زندگی داشت و هر کاری میکردم راضی نمیشد و همش نار راضی بود مقایسه میکرد با شوهر قبلیش
و راحت اسم طلاق رو می اورد و بعد از 2 و سال و چند ماه طلاق توافقی شد

خانوم های مطلقه شاید اولش دلربایی کنند ولی اصلا اعتقادی در زندگی به عشق ندارن چون تمام احساسشون رو صرف زندگی اولشون کردند

میدونید دلیل ازدواج من این بود که سرش به سنگ خوردو قدر زندگی خو ب رو میدونه ولی اصلا اینطور نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۲۶ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
کاملا درسته، منم تجربه مشابه دارم و با دختری که ۴ سال تجربه زندگی مشترک رو داشت ازدواج کردم اما واقعا پشیمونم، چندتا از مشکلاتشو میگم که در بیشتر زنان مطلقه مشترکه
۱- در ابتدای آشنایی بخاطر تجربه قبلی حسابی دل بری میکنن و کاملا میدونن چطور میتونن یه مرد رو از لحاظ عاطفی، فکری و حتی جنسی ارضا کنن به همین دلیل خیلیا راحت به دامشون میفتن
۲- بخاطر تجربه جدایی دیگه نگرانی از بابت جدایی ندارن برای همین اصلا برای حل مشکل و حتی برای ادامه پیدا کردن زندگی تلاش نمیکنن و این شما هستید که همیشه باید یکطرفه اقدام به نگه داشتن رابطه کنین
۳- بسیار حساس و زود رنج هستن و با کوچکترین اشتباهی دوس داره جدا شه
۴- بعد از جدا شدنش چون میخواست خیانت همسر اولشو تلافی کنه یا شاید بدلیل فرار از اتفاقی که براش افتاده بود با افراد زیادی وارد رابطه جدی بدون ازدواج شده بود که خب این اصلا خوب نیست
۵- اوایل از اینکه خواسته های کمی برای مراسم عروسی داره حرف میزد ولی وقتی پای عمل رسید تمام مراسمو خواسته های یه دختر مجردو داشت
۶- به طور ناخواسته مقایسه کردن با زندگی قبلیشونو همواره دارن حتی باوجود اینکه توی کلام اقرار میکنه اینکارو نمیکنه
United Arab Emirates
AH
۲۳:۲۶ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام
من عاشق دختر همسایمون بودم ولی نتونستم باهاش ازدواج کنم و بعد از اون دیگه به فکر هیچکس دیگه ای نیفتادم.
من اون زمان دانشجوی دندون پزشکی بودم و رشتم رو ادامه دادم تا دندون پزشک شدم.
از نظر مالی هم خداروشکر بدم نیست و دستم تو جیب خودمه.
چند وقت پیش فهمیدم دختر همسایمون تازگیا طلاق گرفته و الان جدا پیش پدر مادرش زندگی میکنه.
پس دوباره عشقم گل کرد
این خانوم بچه نداره و تقریبا همون دختر سابقه که پخته تر شده و منم هنوز دوستش دارم.
کسی هم از عشق من خبر نداره
میترسم باز هم مثل قبل بشه و نتونم بهش برسم
موندم چه کنم )؛
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
منم کسیرو مد نطر دارم ولی نمیدونم چجور بهش بگم
وصعش مالیش از من پسر بهتره
و تنهاست با مادرشه
و نا امید شده
کمک کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۲۱ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
ممنون از مطلب خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
فقط خدا
۱۳:۰۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام کبوترباکبوتربازباباز.هرکسی بایدبامثل خودش ازدواج کنه چرادختران همسرمردهای مطلقه میشن وپسرای مجردخانوم مطلقه میگیره دخترخانومایکم توقع روبیارن پایین وباپسرمجردازدواج کنن واولین تجربه هاروباهم تجربه کنن نه باکسی که مسیررورفته وبرگشته ومطلقه هاهم بایکی مثل خودشون که طعم شکست روچشیدن ازنوشروع کنن
Iran (Islamic Republic of)
ملی
۰۹:۱۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
متن بالا عالی بود و نشون میده که باید همه جوانب رو در نظر گرفت و بسیلر مفید وسازنده بود
Iran (Islamic Republic of)
الی
۰۹:۰۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
عالی بود نوشته بالا بسیار سازنده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۲۳ دی ۱۳۹۴
آقا دمت گرم باوجود اینکه من ازدواجم اینجورنبود ولی حرف توقبولش دارم اگه همه اینجور فکر کنن درست مگه پیامبر ما بابیوه ازدواج نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۳ دی ۱۳۹۴
عالی
اتفاقا من همچین تصمیمی دارم
ولی اگه پا پیش بذارم فامیل میگن به خاطر
پول باباشه
درصورتی که من قبل از ازدواج ایشون بهش علاقه داشتم
ازدواج کرد و بعد شیش ماه طلاق گرفت
نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۳ دی ۱۳۹۴
ممنون، مطلب اموزنده و مفیدی بود
آخرین اخبار