روبیو: اگر رئیس جمهور شوم، برجام را باطل می‌کنم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر ایران را به کنار گذاشتن توافق هسته‌ای تهدید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سناتور مارکو روبیو، عضو جمهوری خواه سنای آمریکا از ایالت فلوریدا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال دو هزار و شانزده آمریکا، در گفتگو با این شبکه  درباره  توقفشناورهای آمریکایی در ایران گفت: «ملوانهای آمریکایی در حال گشت زنی معمول خود بودند. ایران باید این افراد و شناورهای آن‌ها را باید به سرعت آزاد کند.» 

وی در ادامه مدعی شد: «کاملا محرز است که اقدامات ایران تحریک کننده است. ایران با این اقدامات در حال ارزیابی و آزمایش، میزان جدیت دولت امریکا است.» 

نامزد انتخابات آتی آمریکا با مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس درباره ایران گفت: «اگر من رئیس جمهور شوم در روز نخست مسئولیتم، تفاوت هسته‌ای را باطل خواهم کرد که باراک اوباما با ایران امضاء کرده است. ایران از پول (ناشی از رفع تحریم‌ها) برای تقویت توانمندی تسلیحاتی متعارف خودش ازقبیل نیروی دریایی‌اش و ساخت موشکهای دوربرد و آزمایش آن‌ها و حمایت مالی از تروریسم و گروهی همانند حزب الله و دیگر گروههای تروریستی در منطقه استفاده خواهد کرد. «

وی گفت: «اگر من رئیس جمهور شوم همه آسیبهایی که این رئیس جمهور (اوباما) به کشور وارد کرده است جبران خواهم کرد. من خوشبین هستم که در این انتخابات پیروز خواهیم شد و مسیر کشور را تغییر خواهیم داد.» 



در بخشی دیگر از اظهاراتش در مصاحبه با این شبکه، آخرین سخنرانی سالانه رئیس جمهور آمریکا را مضحک توصیف کرد. 

وی گفت: «باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در نطق سالانه خودش درباره گروه (تروریستی) داعش نوعی مترسک علم کرد؛ زیرا هیچکس نمی‌گوید این گروه می‌تواند آمریکا را سرنگون کند. خطر مطرح از جانب این گروه به این صورت است که این گروه در ده سال آینده، سبب می‌شود صد‌ها هزار آمریکایی در معرض خطر قرار بگیرند.» 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره گروه تروریستی داعش گفت: این گروه، گروهی پیشرفته است که به دنبال بهره برداری از نظام مهاجرت آمریکا برای وارد کردن جنگجویانش به داخل امریکا است. اوباما در سخنانش به شاخه‌های وابسته متعدد این گروه در سراسر جهان اشاره‌ای نکرد. این گروه، خطری بسیار جدی بوجود آورده است. این گروه تروریستی در میان گروههای تروریستی جهان بهترین منابع مالی و بهترین سازماندهی را در تاریخ جهان دارد. باید با این گروه مقابله شود. این گروه تهدیدی فزاینده و جدید است. 

 روبیو گفت: آمریکایی‌ها که در خاک آمریکا به دنیا آمده و در همینجا بزرگ شده‌اند می‌توانند جذب این گروه شوند و به اقدامات تروریستی مبادرت کنند. این خطر، خطری جدید و منحصر به فرد است که آمریکا با آن مواجه است. این گروه باید با جدیت شکست داده شود. 

وی در ادامه افزود: «متاسفانه رئیس جمهور کنونی آمریکا، خطر گروه داعش را همواره کمتر از واقع ارزیابی کرده است. او در سخنرانی امروز خودش از مثالهایی مضحک برای این مسئله استفاده کرد. درست است که این گروه، ملت-دولت نیست اما این گروه به شکلی شبیه ملت-دولت عمل می‌کند. این گروه، گروهی شبه نظامی و مسلح و تروریست است که منابع مالی و سازماندهی خوبی دارد و این قابلیت را دارد که حتی در داخل آمریکا نفوذ کند.» 

نامزد انتخابات آمریکا اعلام کرد: «رئیس جمهور اوباما، فردی است که بیش از همه در یک دهه گذشته عامل تفرقه در فضای سیاسی آمریکا شده است. او رئیس جمهوری است که به صورت تعمدی، آمریکایی‌ها را درمقابل هم قرار داده است. او بار‌ها و بار‌ها این کار را انجام داده است. 

روبیو گفت: اوباما این سخنان را فقط برای مقاصد سیاسی مطرح کرده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار