کرمانشاه؛

استقبال کم اساتید دانشگاه‎‌ها در گرفتن طرح های پژوهشی

معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: تنها 15 تا 20 درصد اساتید دانشگاه‎‌ها از گرفتن طرح‌های پژوهشی استقبال می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛وحید احمدی گفت: اکنون آموزش و دانشگاه‌های کشور در مرحله گذارهستند تا به صورت جدی وارد چرخه علم، فناوری، پژوهش و تولید ثروت شوند که این کار بسیار بزرگی است که با ابلاغ سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری آغاز شد.

وی گفت: با این تغییر شاهد ورود دانشگاه به تصمیم‌سازی‌های بزرگ مملکت و نظام توسعه خواهیم بود.

  احمدی با اشاره به جمعیت 4.8 میلیون نفری دانشجویان کشور، خاطرنشان کرد: از این جمعیت حدود چهار میلیون نفر در حوزه کارشناسی هستند که پتانسیل زیادی در حوزه پژوهش و نوآوری دارند و نباید از آنها غافل شویم.

به گفته این مسئول، این مر باعث کاهش استقبال اساتید دانشگاه‌ها از طرح‌ها شدهو اکنون تنها 15 تا 20 درصد اساتید به گرفتن طرح‌های پژوهشیروی می‌آورند.

معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید این رقم را به 60 تا 70 درصد برسانیم، خاطرنشان کرد:اکنون از بخش‌های مختلف مانند وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت دفاع، وزارت نفت و ... برای دانشگاه‌ها طرح داریم، اما از آن استقبال نمی‌شود.


انتهای پیام/س

برچسب ها: کرمانشاه ، اساتید ، طرح ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.