حضور فراچری نقطه عطف ورزشهای غیر المپیکی است

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: ریکاردو علاوه بر رئیس فدراسیون جهانی بیس بال دبیر کل فدراسیون‌ جهانی ورزش‌های غیر المپیکی هم هست که حضورش به همه ورزشهای این مجموعه کمک می‌کند.

محمد علیپور در گفتگو با خبرنگار  سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره  حضور رئیس فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال در ایران گفت: حضور ریکاردو فراچری در ایران نه تنها به بیس بال و سافت بال کمک می‌کند بلکه برای ورزش ما مفید  است چون علاوه بر ریاست فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال دبیر کل فدراسیون‌ جهانی ورزش‌های غیر المپیکی نیز هست از این رو می‌توانیم از حضور وی برای کمک به دیگر رشته‌ای ورزشی نیز استفاده کنیم

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی افزود: در جلسه‌ای که با رئیس فدراسیون جهانی بیس بال و سافت بال صورت گرفت وی قول داد که به توسعه بیس بال و سافت بال ایران کمک کنند. رئیس فدراسیون جهانی معتقد بود که ایران به عنوان یک کشور استراژیکی برای دیگر کشورها نیز بسیار مهم است و می‌تواند آنها را در جهت توسعه این رشته همراهی کند.

علیپور گفت: گزارشی از عملکرد ایران در بیس بال ارائه دادیم و وی از اینکه بیس بال ایران از رنکینگ 8 به رتبه دوم در غرب آسیا رسیده است قول همکاری ویژه‌ای به این رشته دادند.

رئیس انجمن‌های ورزشی در ادامه افزود: انجمن‌ بیس بال و سافت بال در دانش فنی مربیان مشکل داشت که رئیس فدراسیون جهانی قول دادند که برای دوره آموزشی چهار مربی ایرانی به کلاس‌های مربیگری جهانی همکاری کنند چون معتقد بودند اگر این مربیان در دوره‌های بین المللی شرکت کنند از تجارب دیگر مربیان نیز استفاده می‌کنند و آن را به دیگران منتقل می‌کنند.

وی افزود: رئیس فدراسیون‌ جهانی به استعداد یابی و توجه به بخش نوجوانان اهمیت ویژه‌ای می‌دهند بنابراین تصمیم گرفتند 4 در بخش جوانان 16 تا 18 سال را به آکادمی ایتالیا معرفی کنند تا دوره‌های آموزشی لازم را ببینند.

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی افزود: در بخش آموزش داوران ایران نیز گفتند با هزینه فدراسیون جهانی بیس بال داوران ایران می توانند در کلاسهای بین المللی شرکت  کنند. علاوه بر این با توجه به تجهیزات و امکانات بیس بال در ایران این تجهیزات را به طور رایگان در اختیار ما قرار دهند. چون تجهیزات بیس بال علاوه بر گران بودن در داخل کشور با کمبود مواجه هستیم.

علیپور افزود: وی همچنین در بخش نگهداری و ساخت استادیوم‌های ورزشی در ایران گفت: اگر استادیوم کرج فقط به بیس بال اختصاص داشته باشد برای بازسازی آن کمک می‌کند.

رئیس انجمن‌های ورزشی افزود: در جلسه با ریکاردو فراچری پیشنهاد دادیم که ایران را به عنوان نهادی مهم در آسیای مرکزی به رسمیت بشناسد که در این زمینه نیز  همکاری‌های لازم صورت گرفت و قرار شد مسابقات نوجوانان بیس بال سال آینده در ایران برگزار شود.

وی گفت: از آنجایی که فدراسیون انجمن‌های ورزشی ده رشته غیر المپیکی دارد و فراچری نیز دبیر کل فدراسیون جهانی ورزش‌های غیر المپیکی است گزارشی از عملکرد دیگر انجمن‌ها را نیز به او ارائه دادیم.

وی در پایان گفت: در جلسه‌ای که با رئیس کمیته ملی المپیک داشتند از کمیته ملی المپیک خواستند به بیس بال به عنوان یک رشته المپیکی توجه کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فراچری ، علیپور ، بیس بال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار