یاسوج ؛

افتتاح فاز نخست طرح فاضلاب دوگنبدان با حضور وزیر نیرو

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح فاز نخست طرح فاضلاب دوگنبدان با حضور وزیر نیرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سیدعلی لدنی‌نژاد در نشست شورای شرکت آب و فاضلاب با اشاره به اینکه فاز نخست طرح فاضلاب دوگنبدان آماده بهره‌برداری است، اظهار کرد: این طرح شامل تصفیه‌خانه با ظرفیت 25 هزار مترمکعب در شبانه‌روز، 45 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب، هفت کیلومتر خط انتقال فاضلاب و 6 هزار فقره انشعاب نصب شده فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد مبلغ هزینه شده برای اجرای فاز نخست طرح فاضلاب دوگنبدان را 28 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این طرح با حضور مهندس چیت‌چیان وزیر نیرو و مهندس جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و همزمان با سفر معاون اول رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد روز سه‌شنبه 29 دی‌ماه جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

لدنی‌نژاد افق پیش‌بینی شده برای بهره‌برداری از این طرح را سال 1410 عنوان کرد و گفت: جمعیت زیر پوشش طرح نیز برابر با 110 هزار نفر پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: احداث شبکه فاضلاب دوگنبدان از سال 81 آغاز شده است و عملیات اجرایی طرح تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر نیز از سال 85 آغاز شده بود ولی تا نیمه اول سال 93 تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد افزود: با تامین اعتبار لازم و رفع اختلافات مالی مابین پیمانکاران طرح تصفیه‌خانه و انتخاب پیمانکار جدید تنها در 11 ماه از 30 درصد پیشرفت فیزیکی در مرداد 94 بصورت صددرصد تکمیل شد و فاز نخست این تصفیه‌خانه به مرحله بهره‌برداری رسید.

وی اجرای این طرح را برای شهر دوگنبدان و اهالی این شهر بسیار مهم دانست و گفت: با مساعدت و همکاری مسئولان آب و فاضلاب کشور، مسئولان استانی و نماینده مردم  گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی این طرح در یک سال اخیر سرعت  دوچندانی به خود گرفت تا شهروندان دوگنبدان از مزایای آن بهره ببرند.

انتهای پیام /ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.