اردبیل؛

افزایش صادرات محصولات کشاورزی مازاد بر نیاز در استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت:‌ در راستای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی باید تلاش کنیم تا صادرات محصولات مازاد بر نیاز استان اردبیل به کشورهای دیگر افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل اظهار داشت: تحریم‌هایی که در چندین سال گذشته علیه کشور انجام شده بود سبب وارد شدن ضربه‌هایی به واحدهای صنعتی و تولیدی و به ویژه در بخش خصوصی شده است که برای احیای این واحدها ضروری است تا بعد از اجرای برجام از این واحدها حمایت همه‌جانبه‌ای انجام شود.

وی با اشاره به اجرای برجام از شنبه آینده بیان کرد: در کنار تحریم‌ها برخی شرایط و تصمیم‌گیری‌های داخلی نیز اوضاع را تشدید کرده و در نهایت نوسانات ارزی و درخواست آورده بیشتر برای بازگشایی ال‌سی توسط بانک‌ها سبب فشار بیشتر بر واحدهای تولیدی و صنعتی بخش خصوصی شد که باید تلاش بر رفع این مشکلات باشد.

استاندار اردبیل همچنین در مورد فعالیت‌ها در بخش کشاورزی و ظرفیت‌های موجود در این بخش اظهار کرد: باید با مدیریت تولید در بخش کشاورزی زمینه‌ای فراهم شود تا شاهد افزایش بهره‌وری در این بخش در استان با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در این بخش باشیم.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه کشاورزی استان اردبیل باید به جایگاه مطلوب خود دست یابد، تصریح کرد:‌ در زمینه صادرات محصولات مازاد بر نیاز استان به کشورهای دیگر باید اقدامات و تلاش‌های لازم انجام شود تا با این امر زمینه‌ای فراهم شود تا در کنار ذخیره نشدن محصولات مازاد بر نیاز و وارد نشدن خسارات به آنها از درآمد حاصل از آن نیز بهره‌برداری لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.