قزوین؛

هشتاد هزار خانوار روستایی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: ۸۰هزار خانوار روستایی، کشاورزان و عشایر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ کریم حبیبی‌انبوهی با بیان اینکه حق بیمه پرداختی این افراد 15 درصد است که 10 درصد از آن ر سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرده و تنها پنج درصد حق بیمه را روستاییان، کشاورزان و عشایر پرداخت می‌کنند، تصریح کرد: تاکنون 26هزار خانوار جذب این بیمه شده‌اند که 50 هزار خانوار نیز باید به دفاتر بیمه مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت نداشتن نظام صنفی در سطح برخی شهرستان‌ها کار تایید و معرفی بر عهده سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین است که کشاورزان می‌توانند برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن به این سازمان مراجعه کنند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گفت: میزان حق بیمه در صندوق 15 درصد است که پنج درصد آن را بیمه گذار پرداخت می‌کند و 10 درصد آن نیز توسط دولت تامین‌می شود.

حبیبی‌انبوهی افزود: همه اعضای یک خانواده می‌توانند با پرداخت حق بیمه جداگانه تحت پوشش بیمه کشاورزان، عشایر و روستاییان باشند؛ علاوه بر این، این افراد می‌توانند در صورت نیاز نیز از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری پس از فوت استفاده کنند.


انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.