سیمرغ 34؛

«ممیرو» غیرمتعارف و در راستای فیلم‌های هنر و تجربه است

بخش هنر و تجربه محافظه‌کار نیست؛ با ترس کمتر و جسارت بیشتر به اکران فیلم‌ها می‌پردازد.

هادی محقق کارگردان سینما و فیلم «ممیرو» که امسال با این فیلم در بخش هنر و تجربه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در خصوص کیفیت برگزاری جشنواره تا به این لحظه به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مسئولان برگزارکننده جشنواره، تا به این لحظه به لحاظ وعده‌هایی که دادند به خوبی پیش رفتند و بحث نظم که مهم‌ترین بخش جشنواره است را به خوبی رعایت کردند. امیدوارم همین روند تا انتها ادامه داشته باشد.

وی درمورد ویژگی فیلم خود بیان کرد: اگر از بیرون گود به عنوان فردی بی‌طرف به «ممیرو» نگاه کنم، فیلمی غیرمتعارف و در راستای فیلم‌های هنر و تجربه و اصول و قواعد فیلمسازی است.

این کارگردان در مورد اهمیت وجود بخش هنر و تجربه بیان کرد: اگر از بخش هنر و تجربه به خوبی حمایت شود و تبلیغات لازم و ضروری روی آن صورت بگیرد، برای مخاطب عام نیز جذابیت خواهد داشت و همه قشری را به سمت خود خواهد کشاند. در این خصوص ایستادگی و عملکرد علم‌الهدی ستودنی است و امیدوارم قدرتمند به پای فیلم‌ها بایستد.

محقق افزود: بخش هنر و تجربه در خصوص حمایت از فیلم‌ها و اکران آن‌ها محافظه‌کار نیست و با ترس کمتر و جسارت بیشتری نسبت به سینمای دیگرمان به کار خود ادامه می‌دهد. از طرفی همدل و عاطفی بودن این بخش و با عشق کار کردن آن‌ها مثال‌زدنی است و باید بپذیریم، سینما به خون و اتفاقات جدیدی مانند ورود فیلم‌های هنر و تجربه نیاز دارد؛ اما در این میان دوره تثبیت و اثبات آن از مهم‌ترین عواملی است که باید در مورد ‌آن رعایت شود و این وظیفه علم الهدی است که به پای آن بایستد.

این کارگردان افزود: به طور دائم نمی‌توان در وادی کلاسیک سینما قدم برداشت؛ بلکه باید به جریان فکری فیلمسازان احترام بیشتر و دست آن‌ها را برای مانوری قدرتمند‌تر باز گذاشت. فیلمسازانی که در بخش هنر و تجربه به وفور با آن‌ها روبرو هستیم.

محقق تصریح کرد: فیلم‌های بخش سودای سیمرغ با حمایت‌های مختلفی نسبت به بخش هنر و تجربه روبرو هستند و انگار برای مسئولان و متولیان مهم‌ترند. در صورتی که باید حمایت‌ و استقبال از هنر و تجربه نیز بیشتر شده و نگاهی مهربانانه‌تر به آن شود.

وی در مورد ویژگی‌های فیلم «ممیرو» اظهار داشت: به رغم منتقدانی که در جشنواره بوسان نسبت به «ممیرو» نظر مثبت داشتند و افرادی که فیلم را دیدند، «ممیرو» فیلمی قابل تامل ومتفاوت است و در بخش فیلمبرداری، گریم و بازی یدالله شادمانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

این کارگردان درباره دلیل ساخت «ممیرو» و موضوعی که به سراغ آن رفته، این گونه بیان کرد: «ممیرو» محصول ۳۷ سال زندگی و افکار و داشته‌های من است. عواملی که فیلمساز در ساخت آثارش از آن‌ها بهره می‌برد. «ممیرو» حاصل یک خاطره از دوستم بود. این خاطره هاله‌ای را در ذهن من ایجاد کرد و با تلفیق آن با دغدغه‌ها و دیدگاه خودم، این فیلم به این شکل ساخته شد.

وی در خصوص زمان اکران «ممیرو» تصریح کرد: فکر می‌کنم فروردین ماه زمان اکران مناسبی خواهد بود که امیدوارم بتوانیم در آن زمان نوبت اکران بگیریم.

محقق در بخش پایانی صحبت‌هایی خود خاطرنشان کرد: از رضا محقق، مجید برزگر و همیاری و محبت تمام گروه تشکر و قدردانی می‌کنم. کسانی که اگر نبودند فیلم ساخته نمی‌شد. از طرفی امیدوارم بخش هنر و تجربه سینما به دوره تثبیت برسد. البته تولد این بخش بسیار خوب است اما تثبیت آن مهم‌تر خواهد بود.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار