راهکارهای فدراسیون دوچرخه سواری برای مبارزه با دوپینگ

فدراسیون دوچرخه سواری برای مبارزه با دوپینگ و آموزش رکابزنان مبتدی برنامه‌های متعددی برگزار کرده است.

به گزارش خبرنگار  سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در مسابقاتی که توسط کمپانی فستینا برگزار شده بود و تمام رکابزنان دنیا در آن حضور داشتند آمار، امتیازات و زمان رکابزنان حاضر در آن مسابقات افت شایانی داشت.

همچنین برای استفاده نکردن از دوپینگ در این مسابقات برنامه‌هایی طراحی شده است.

مصطفی چایچی، مدیر تیم‌های ملی دوچرخه سواری در این باره گفت: در دوچرخه سواری شرایط آب و هوایی، مسیر با شیب زیاد با سربالایی و حتی سرعت باد تاثیر فراوانی در رسیدن به مقصد ایفا می‌کند برای مثال در مسابقات لیگ تهران با مسافت 4 کیلومتر رکابزن باشگاهی ما با 4 دقیقه و 20 ثانیه به مقصد رسیدند اما هنگامی که همین مسابقه در اهواز برگزار کردیم با 4 دقیقه و 44 ثانیه زمان به کار خود پایان دادند.

وی افزود: بنابر این شرایط پیست، سطح و جنس پیست و حتی ارتفاع شهرها و فشار هوا، سردی و گرمی و باد ملاک‌هایی است که در دوچرخه سواری از اهمیت شایانی برخوردار است.

چایچی درباره مبارزه با دوپینگ خاطر نشان کرد: ستاد مبارزه با دوپینگ کار مستقلی انجام  می‌دهد اما ما قبل از تمام مسابقات با آنها مکاتبه می‌کنیم و حداقل در 90 درصد مسابقات ما حضور داشته‌اند و حتی در لیگ برتر دوچرخه سواری حاضر بوده‌اند و تست‌های متعددی از رکابزنان گرفته‌اند تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی در ادامه تصریح کرد:‌همچنین در اردوهای تیم ملی دوره‌های آموزشی متعددی برای رکابزنانی که اطلاعات کمی دارند یا مبتدی هستند برگزار کردیم و بروشورهایی که توسط فدراسیون پزشکی عرضه شد بین رکابزنان پخش کردیم.

چایچی تاکید کرد: در فدراسیون دوچرخه سواری هم پزشک جداگانه‌ای برای کمک به رکابزنان و راهنمایی آنها در خصوص استفاده از مکمل‌ها و کمک به آنها حاضر است و در لیست ستاد دوپینگ کشور هم اعلام شده است که چه داروهایی مضر و چه داروهایی را می‌توانند استفاده کنند.

وی در خصوص دوپینگ خاطر نشان کرد: محرک‌ها و داروهای هورمونی ممنوع اعلام شده است و در کنار این برنامه تست گیری هم وجود دارد زیرا یک سیستمی است که رکابزنان به ارتفاعات می‌روند و خون خودشان را ذخیره و دوباره تزریق می‌کنند که این هم نوعی دوپینگ است و در تست گیری خون تزریق شده مشخص خواهد شد زیرا فدراسیون جهانی چندین آزمایشگاه معتبر دارد که خون نمونه گیری شده را به آنها می‌فرستد تا نتایج مشخص شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار