باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

چرا فرانسه نگران محاصره "فوعه" و "کفریا" نیست؟ + نقشه و جزئیات

اخیرا فرانسه در شورای امنیت از ارتش سوریه درخواستی داشت.

به گزارش   خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تروریست های تکفیری مدتی است که برخی شهرک‌ها را در دو استان مهم سوریه همچون "حلب" و "ادلب" ماه هاست در حصر شدید قرار دادند. 

این شهرک ها که به نام های "فوعه" و "کفریا" معروفند، ماه‌هاست از سوی تروریست های مسلح در محاصره هستند و هیچ امدادی از سوی کشورهای حامی حقوق بشر به آن ها نمی‌رسد؛ اما محاصره تروریست‌ها در شهرک  "مضایا" باعث تاسف فرانسه شده است.


**مشخصات جغرافیایی "فوعه"، "کفریا" و "مضایا"

**مشخصات شهرک "مضایا"


"مضایا" یک منطقهٔ مسکونی در سوریه است که در منطقة الزیدانی واقع شده‌است.  این منطقه تفریحی در ۴۰ کیلومتری شمال‌غربی "دمشق" قرار دارد و پس از عملیات آزاد سازی زبدانی و حومه آن در محاصره تروریست ها ارتش و حزب الله قرار گرفته است؛ این شهرک بیش از 9 هزار نفر جمعیت دارد.



چرا فرانسه نگران محاصره شهرک



**"فوعه"

"فوعه" شهرکی شیعه نشین در شمال سوریه و در "ریف ادلب" است. این شهرک در شمال شرق ادلب قرار داردو بر طبق آخرین سرشماری این شهرک بیش از 10 هزار نفر  نفر جمعیت داشته است.  بیشتر اهالی این شهرک را مسلمانان شیعه تشکیل می‌دهند. شهرک پس از جنگ داخلی سوریه نزدیک به دو سال است که در محاصره نیروهای مخالف دولت قرار دارد.



**"کفریا"

"کفریا" ، یک شهرک شیعه نشین در شمال سوریه و در ریف ادلب قرار دارد و این شهرک با جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر در محاصره تروریست هاست و به مدت دوسال است از انتقال مواد غذایی به این شهر جلوگیری می‌شود. تروریست ها به منظور جلوگیری از کمک به خطوط تدارکاتی مدافعین حرم در شمال و جنوب ، این دو شهرک را محاصره کردند.



چرا فرانسه نگران محاصره شهرک



**"ادلب" چگونه اشغال شد؟

شهر "ادلب" مرکز استانی واقع در شمال غربی کشور سوریه (هم مرز با ترکیه) در اردیبهشت ماه  صحنه تحولات میدانی ویژه ای بوده است. حدود 8  ماه پیش، شهر "ادلب" پس از نبردهای سنگین شش روزه میان مدافعان (ارتش و دفاع وطنی سوریه) و تروریستهای تکفیری مهاجم تحت فرماندهی ارشد گروه "القاعده" در سوریه (موسوم به جبهه النصره) و با مساعدت و مدیریت سرویس اطلاعاتی ترکیه، پس از تخلیه ساکنین غیر نظامی و عقب نشینی نظامیان مدافع، به اشغال تکفیریها در آمد.

حسب اطلاعات دقیق واصله، هزاران تروریست تکفیری از ملیتهای گوناگون همچون سوریه، عربستان سعودی، کویت، امارات، چچن، ازبکستان، تاجیکستان، ترکیه، عراق، لبنان و ...، از پادگانهای ارتش ترکیه در طول نوار مرز آن کشور با سوریه، مجهز به صدها خودروی زرهی شامل تانک و نفربر، در معیت یگانهای ادوات (خمپاره انداز) و توپخانه سنگین خود را از مسیر شهرهای"سلقین" (واقع در شمال غربی ادلب)، "معره مصرین" (واقع در شمال ادلب)، "سراقب" (واقع در شرق ادلب)  و "بنش" (واقع در شمال شرقی ادلب) به حاشیه شهر ادلب رسانده و به مراکز استقرار و نقاط ایست و بازرسی و تامین ارتش و دفاع وطنی سوریه مستقر در حاشیه شهر ادلب حمله ور شدند و شهر به اشغال تروریست ها درآمد.


**حمایت فرانسه از شکست حصر "مضایا"

"فرانسوا دولاتر" سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد، با هدف شکستن محاصره تروریست ها بوسیله ارتش سوریه در تعدادی از مناطق این کشور از جمله «ریف» دمشق  اعلام کرد: فرانسه ، انگلیس و آمریکا درخواست کرده‌اند شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی این مسئله، نشست اضطراری تشکیل دهد.


او هدف از برگزاری نشست را لغو محاصره تعدادی از مناطق از جمله منطقه  "مضایا" اعلام کرد. "دولاتر" گفت هدف از این نشست معطوف کردن توجه جهانیان به رنج و سختی انسانی در مضایا و دیگر شهرهای تحت محاصره در سوریه است.


 "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد، نیز اعلام کرد محاصره شهرهای سوریه با هدف گرسنه نگه  داشتن ساکنان آنها جنایت جنگی است. این در حالی است که گرسنه بودن مردم شهرک "فوعه" و "کفریا" هیچ اهمیتی ندارد.



**چرا فرانسه نگران حصر شهرک های "فوعه" و "کفریا" نیست؟

حزب الله و ارتش سوریه چند ماه پیش برای پاکسازی زبدانی و حومه آن از تروریسم  اقدام کردند و در این پروسه ارتش و نیروهای دفاع وطنی و حزب الله "مضایا" را به طور کامل محاصره  کردند و تلفات سنگینی به تروریست ها وارد آوردند. فرانسه به این دلیل نگران  شکست حصر فوعه و کفریا و نبل و الزهرا نیست که این شهرک ها حامی محور مقاومت هستند و فرانسه از تروریست‌های مسلح حمایت می‌کند و یقینا حصر 4 شهرک مذکور خوشایند مقامات "الیزه" خواهد بود.


  تروریست‌های تکفیری که تا حدودی درباره صلح در 4 شهرک  "نبل"‌ ، "‌الزهرا"، "فوعه" و "کفریا" تا حدودی به نتیجه رسیده بودند اما با حملات خمپاره‌ای این شهرها را هدف قرار می‌دهند و مردم در این شهرها در استان  "ادلب" و "حلب" به شهادت می‌رسند.



چرا فرانسه نگران محاصره شهرک


چرا فرانسه نگران محاصره شهرک



تفاوت شهرک‌هایی مثل  "نبل"‌ ، "‌الزهرا"، "فوعه" و "کفریا" با "مضایا" در این است که شهرک "مضایا" مدت بسیار کوتاهی است که در محاصره بوده اما 4 شهرک مذکور مدت مدیدی است که در محاصره قرار دارند.



**آیا شورشیان اجازه ورود کمک های غذایی به "فوعه" و "کفریا" را می‌دهند؟

کاروان کمک‌های غذایی به 4  شهرک مذکور رسیده اما گمان می‌رود که تروریست‌ها در عهد بسته شده پیمان‌شکنی کنند؛ مقامات دولتی سوریه به شرطی اجازه ورود موادغذایی به "مضایا"  را داده بودند که شورشیانی که شهرک‌های "فوعه" و "کفریا" را محاصره کردند، اجازه ورود کمک‌های غذایی را ندهند که البته در گذشته پیمان‌‌شکنی‌هایی از طرف تروریست‌ها دیده شده است.


از اوایل ماه دسامبر سال گذشته شاید چند ده نفر در شهرک "مضایا " در اثر کمبود موادغذایی دچا سوء تغذیه شدند؛ اما این عدد در  شهرک‌های  "نبل"‌ ، "‌الزهرا"، "فوعه" و "کفریا"   بسیار بزرگتر از رقم مذکور است.


نکته‌ دیگری که وجود دارد اینکه در شهرک‌های "فوعه" و "کفریا" نسبت به "مضایا" نوع تحویل محموله‌ها متفاوت بوده و امکان دارد که شورشیان مسلح پس از رسیدن محموله‌های غذایی حملاتی را علیه شهرک‌های مذکور انجام دهند.


سازمان ملل متحد یک سکوت و تبعیض دوگانه علیه شهرک‌های   "فوعه" و "کفریا"  در پیش گرفته و نماینده‌های اصلی سازمان ملل در شهرک "مضایا"  حضور پیدا می‌کنند اما در "فوعه" و "کفریا"  حضور پیدا نمی‌کنند.


فرانسه برای پشتیبانی از تروریست های تکفیری از امتیازات و توانمندی های خود استفاده می‌کند و اعمال فشار از طریق شورای امنیت برای کمک به همپیمانان منطقه ای خود و شورشیان مسلح در سوریه یکی از این توانمندی هاست که "پاریس" از آن استفاده می‌کند.


گزارش از محمد زرچینی


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۶ دی ۱۳۹۴
اللهم العن ال سعودوداعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۶ دی ۱۳۹۴
لعنت بر داعش و پدر خوانده اش(عربستان)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۶ دی ۱۳۹۴
آن اتفاقی که در فرانشه وفتاد یک اتفاق ساختگی بود هدف ان این بود که به مردم فرانسه را گول بزنند وبه اصتلاح ثابت کنند تروریستها با انها هم دشمن است در صورتی که دروغ می گویند مگر می کشود تروریستها به کشوری که همه جانبه به انها کمک مز کند حمله کنند این قید چند نفر از مردم کشور خود مز زنند تا مرم جهان را کمراه گنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۶ دی ۱۳۹۴
چرا جان و مال و ناموس و سرنوشت چند ملت باید
دست سیاست بازی کشور های غربی باشد خدایا نجات دهنده ات را بفرست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۲۶ دی ۱۳۹۴
واقعا این کشورها ملتها به بازی گرفته اند یعنی کشورهای دیگر از مسخره بازی اینها بی خبرند نگویند سازمان ملل سازمان کشورهای زورگو ایران باید یک سازمان ملل راستکی درست کند و این کار فقط از عهده ایران بر می اید و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۶ دی ۱۳۹۴
حق فرانسه بود بزنن داغونش کنن
اما چرا در کمک به مردم مظلوم کوفه کفریا نبیل الزهرا
ایران حزب الله ارتش سوریه یا حتی روسیه کاری نمیکنه؟؟؟؟
سازمان ملل که وضعش معلومه این طرفیا چکار میکنن!!!!!
آخرین اخبار