تئاتر فجر 34؛

«من شاه ریچارد بودم» برداشتی آزاد از شکسپیر/ حال و هوای جشنواره را دوست دارم

حال و هوای جشنواره تئاتر فجر را دوست دارم و حضور در آن خالی از لطف نیست.

محمد عاقبتی کارگردان نمایش «من شاه ریچارد بودم» منتخب بخش مهمان سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر  در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: نمایش ما حاوی پنج اپیزود است که مونولوگ را هم شامل می‌شود و در آخر صحنه‌ قلعه‌ای وجود دارد که زندانی درباره کارهایی که تا به حال انجام داده فکر می‌کند که در انتظار مرگ است.
 
وی در خصوص انگیزه خود از انتخاب این نمایش بیان کرد: در حدود چهار سال گذشته اقتباسی از نمایش هملت را روی صحنه بردیم که این اثر به نوعی ادامه یافته آن است و یک برداشت آزاد از شکسپیر به صورت مونولوگ روی صحنه می‌بریم.
 
عاقبتی در رابطه با صحنه‌بردازی نمایش اظهار داشت: نمایش متکی بر مدیا و صحنه‌پردازی محیطی است که براساس امکانات صوتی و تصویری مثل صدا و ویدئو به فضای نمایش کمک می‌کند. از طرفی پنج تابلو وجود دارد که در این قلعه نشان داده می‌شود و همه آنها را در کل به هم مرتبط هستند.
 
وی در خصوص دلیل حضور خود در جشنواره اظهار داشت: مدت‌ها بود می‌خواستم این پروژه را جمع کنم که مصادف با جشنواره شد. همچنین در کل حال و هوای جشنواره را دوست دارم و حضور در آن خالی از لطف نیست.
 
این کارگردان درباره تاثیرات مشکلات در جشنواره بر گروه‌ها گفت: وجود مشکلات مسلما به کیفیت کارها و گروه‌ها تاثیرات خودش را می‌گذارد مشکلاتی از قبیل بودجه که سختی کار را برایشان بیشتر می‌کند اما جشنواره خاطره‌انگیز بوده و ان را در کل دوست دارم.
 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار