رند پال: اوباما پس از بازداشت تفنگداران، اشتباهی بزرگ مرتکب شد

سناتور جمهوری خواه آمریکا یکی از اقدامات باراک اوباما را پس از بازداشت تفنگداران این کشور بدست ایران، اشتباهی بزرگ عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "بلیز،" رند پال، سناتور جمهوری خواه از ایالت کنتاکی پنجشنبه در مصاحبه با این وبسایت اعلام کرد: من نیز پس از بازداشت 10 تفنگدار آمریکایی بدست ایران، اقداماتی مشابه باراک اوباما انجام می دادم؛ اما دولت آمریکا یک اشتباه اساسی در این خصوص مرتکب شد.

وبسایت بلیز در این خصوص از رند پال پرسش کرد: آیا شما اقدام متفاوتی انجام می دادید؟ وی در پاسخ گفت: فکر نمی کنم. فقط باراک اوباما نباید رفتار ایران را در بازداشت تفنگداران آمریکایی مناسب توصیف می کرد. به نظر من اشتباه اوباما این بود که از آنها تمجید کرد. به نظر من گاهی اوقات محافظه کاران احساس خطر می کنند؛ اما در آخر این موضوع به بهترین شکل تمام شد و آنها به سرعت به کشور بازگشتند. 

وی در ادعایی گستاخانه گفت: "به نظر من اقدام ایران، بی احترامی به تفنگداران بود. اقدام ایران با کنوانسیون ژنو متناقض بود. بر اساس این کنوانسیون، نباید با اسرای جنگی اینگونه رفتار شود. همچنین نباید از آنها فیلمبرداری کرد یا آنها را به تمسخر گرفت. این اقدامات من را به اهداف ایران مشکوک کرد. آیا آنها میخواهند بخشی از جهان متمدن باشند؟ آیا ایران بندهای توافق هسته ای را با صداقت انجام می دهد؟ به همین دلیل است که با توافق هسته ای ایران مخالفت کردم. من برای فقط برای خلاص شدن از سلاح های هسته ای آنها با مذاکرات موافق هستم؛ اما آیا آنها به این توافق پایبند هستند؟ به نظر من بهتر است تحریم ها پابرجا بماند و به مرور لغو شود. زیرا این مسئله می تواند ایران را مجبور کند به توافق پایبند بماند."

رند پال در ادامه خاطرنشان کرد: دارایی های بلوکه شده ایران به زودی به این کشور بازگردانده می شود. وقتی آنها پول خود را بگیرند، چه اقدامی می کنند؟ آیا پایبندی خود را ثابت می کنند یا برعکس رفتاری بدتر نشان می دهند؟ این گونه مسائل مرا نگران می کند.

در پی تجاوز به آب‌های ایران، نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دو فروند شناور رزمی آمریکایی را در خلیج فارس توقیف و 10 تفنگدار آن‌ را بازداشت کردند.

انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۲۷ دی ۱۳۹۴
متکبر گستاخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۲۶ دی ۱۳۹۴
گمشو متکبر
آخرین اخبار