اجاره 99 ساله جزیره برای پایگاه نظامی

به توصیه آمریکا و پادرمیانی سعودی ، احتمال می رود کویت از بخشی از خاک خود به سود عراق برای ایجاد پایگاه نظامی بگذرد. عراق برای ایجاد پایگاه نظامی در نظر دارد ظاهرا جزیره بوبیان را 99 ساله از کویت اجاره کند .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   از سوی امام خمینی رهبر انقلاب آیت الله ربانی املشی به عضویت فقهای شورای نگهبان منصوب شد .
 
رخدادهای 27 دی 1361

نخست وزیر: بزرگترین مشکلی که ما داریم تنظیم یک بودجه ضد تورمی است که فاقد کسر بودجه باشد ، تا بتوانیم در سال آینده به طور جدی با مسئله تورم مقابله کنیم .

آیت الله خامنه ای : اگر چه ابرقدرت ها با هم ، در تضاد منافع می باشند ، اما همه آن ها بخصوص در تهدید منافع ملت انقلابی ایران و انقلاب اسلامی شکوهمند و موفق و پیروزمند ما شریکند .

محمد غرضی وزیر نفت کشورمان پس از پایان جلسه دیروز هیئت دولت در گفت و گویی با خبرنگاران علت کمبود نفت سفید خانگی و نامناسب بودن توزیع آن را تشریح کرد .

 روز گذشته مجلس کویت پیشنهاد عده ای از نمایندگان این کشور مبنی بر لزوم تعیین حدود مرزی این شیخ نشین با عراق را بررسی کرد .
 
آیت الله ربانی املشی عضو فقهای شورای نگهبان شد
 
از سوی امام خمینی رهبر انقلاب آیت الله ربانی املشی به عضویت فقهای شورای نگهبان منصوب شد . در بخشی از حکم امام خمینی در این زمینه آمده است : از آن جا که جنابعالی مورد وثوق و اطمینان می باشید طبق اصل 91 قانون اساسی جمهوری اسلامی که به منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آن ها شورایی تشکیل می شود و انتخاب اعضای فقهای آن شورا بر طبق شرائط تعیین شده به عهده اینجانب می باشد بدین وسیله جنابعالی را به عنوان یکی از فقهای شورای نگهبان منصوب می نمایم.
 
دیدار طارق عزیز با رجوی در راستای اظهارات رژیم صدام درباره اسرائیل است
 
جلسه هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران دیروز به ریاست میرحسین موسوی نخست وزیر تشکیل شد .
 
موسوی پس از این جلسه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : دستگاه های اجرایی توان و کارایی بیشتری پیدا کرده اند و طبعا مایلند بودجه بیشتری را جذب نمایند ، عملکرد امسال ، نشان دهنده صداقت تمام دستگاه های اجرایی کشور است ، اما از سوی دیگر باید گفت که در آمدها محدود است ، بزرگترین مشکلی که ما داریم تنظیم یک بودجه ضد تورمی است که فاقد کسر بودجه باشد ، تا بتوانیم در سال آینده به طور جدی با مسئله تورم مقابله کنیم .
 
موسوی در مورد سفر مقامات کشورهای منطقه و طارق عزیز به فرانسه اظهار داشت : تمام این حرکات نشان دهنده اهمیت رژیم صدام برای ابرقدرت ها است ، ما از شرق و غرب ، یک حرکت جامع و پیوسته ، برای حفظ و حراست رژیم صدام می بینیم ، من تصور می کنم ملاقات طارق عزیز با رجوی را نباید جدا از اظهار نظر مقامات رژیم صدام درباره اسرائیل تلقی کرد ، این ها نشان دهنده اتحاد استکبار جهانی و ایادی آن ها ، در جهت تحکیم هر چه بیشتر مواضع صدام است ، البته در این میان نشانه هایی از وحشت آن ها هم در دست است .
 
آیت الله خامنه ای : ابرقدرت ها در تهدید منافع ملت انقلابی ایران و انقلاب اسلامی همگی شریک هستند
 
فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به همراه فرماندهان پایگاه های این نیرو و سرپرستان دوایر سیاسی ایدئولوژیک و همچنین جمعی از پاسداران انقلاب با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور دیدار و گفت و گو کردند .
 
آیت الله خامنه ای در این دیدار اظهار داشتند : سپاه باید سعی کند ضمن فراگیری آموزش های لازم ، هیچ چیز را به جای خصلت های انقلابی اسلامی و مردمی درونی خود ، نپذیرد ، نیروی دریایی هم خصوصیتی دارد که مرکز عظیم تخصص ها است و از این جهت که ماموریت حراست مرزهای عظیم آبی این کشور را به عهده دارد ، مسئولیت سنگینی بر دوش او می باشد ، اکنون هم که وجه مشترکی با سپاه پیدا شده ، بایستی سعی شود فرهنگ سپاه را نیز در خود به وجود بیاورد.
 
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفتند : اگر چه ابرقدرت ها با هم ، در تضاد منافع می باشند ، اما همه آن ها متفق و متحد در تهدید منافع ملت های منطقه هستند ، آن ها بخصوص در تهدید منافع ملت انقلابی ایران و انقلاب اسلامی شکوهمند و موفق و پیروزمند ما همگی شریکند . ما با نیروی یک ملت انقلابی در مقابل این نفوذها و عوامل آن ها در منطقه ، مقاومت خواهیم کرد و از این که احساس کنند می توانند آزادانه و راحت ، منافع خودشان را حتی به قیمت نابود کردن یا تهدید کردن منافع ملت های منطقه و ملت بزرگ ایران تامین کنند پوچی این تصور را عملا ثابت خواهیم کرد .
 
وزیر نفت علت کمبود و نارسایی در توزیع نفت سفید را تشریح کرد
 
محمد غرضی وزیر نفت کشورمان پس از پایان جلسه دیروز هیئت دولت در گفت و گویی با خبرنگاران علت کمبود نفت سفید خانگی و نامناسب بودن توزیع آن را تشریح کرد . وی گفت : هرگاه مقداری هوا سرد و یخ بندان می شود و عبور و مرور تانکرها در سطح جاده ها به سختی صورت می گیرد توزیع نفت سفید به ویژه در شهرستان ها دچار اختلالاتی خواهد شد ما سعی خواهیم داشت نفت سفید را به اندازه قبل از جنگ توزیع کنیم.
 
غرضی گفت : ما در سال گذشته در فصل زمستان روزانه 15 میلیون لیتر نفت سفید توزیع می کردیم که این مقدار در حال حاضر به روزانه 26 میلیون لیتر رسیده است .
 
وی میزان نیاز عادی نفت سفید را 40 میلیون لیتر ذکر کرد و افزود : ما ده هزار تانکر در اختیار داریم که مواد نفتی را حمل و نقل می کنند و به محض این که جاده یخبندان می شود متاسفانه در سه هفته گذشته بیش از 15 دستگاه از این تانکرها در گردنه ها واژگون شدند و رانندگان آن ها جان خود را از دست دادند.
 
بخشی از خاک کویت ضمیمه عراق می شود
 
روز گذشته مجلس کویت پیشنهاد عده ای از نمایندگان این کشور مبنی بر لزوم تعیین حدود مرزی این شیخ نشین با عراق را بررسی کرد . این مباحثه زمانی صورت می گیرد که به اظهار منابع مطلع رژیم بغداد اخیرا 5 کیلومتر در خاک کویت پیشروی کرده و خواستار 20 کیلومتر دیگر از خاک این شیخ نشین شده است .
 
ناظران سیاسی در منطقه معتقدند به دنبال رفت و آمدهای پی در پی مقامات سعودی ، عراق و کویت به پایتخت های یکدیگر به توصیه آمریکا و پادرمیانی سعودی ، احتمال می رود کویت از بخشی از خاک خود به سود عراق برای ایجاد پایگاه نظامی بگذرد و کویت از حد کنونی باز هم کوچک تر شود و بخش هایی از خاک خود را به علاوه سه جزیره وربه ، بوبیان و فیلکه که مورد اختلاف شدید با عراق است از دست بدهد .
 
عراق برای ایجاد پایگاه نظامی در نظر دارد ظاهرا جزیره بوبیان را 99 ساله از کویت اجاره کند .

منبع: فارس
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.