یاسوج ؛

کهگیلویه وبویراحمد به 105مدرسه پیش ساخته نیاز دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه وبویراحمد گفت: استان به 105 مدرسه پیش ساخته(کانکس) برای روستاها و مناطق عشایری این استان نیاز دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یاسوج؛جهان محرابی  افزود: از مجموع حدود دو هزار و 700 آموزشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی در استان حدود 916 مورد از آنها دارای یک تا 15دانش آموزی هستند.

وی با بیان اینکه نرخ تراکم دانش آموزی در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد 48 درصد است، افزود: از این تعداد نیز 13 مدرسه تک دانش آموزی است.

محرابی اظهار کرد: در سال جاری نیز حدود 35 مورد مدرسه پیش ساخته از سوی خیرین و موسسه قلم چی به روستاها و مناطقی که دارای مدارس کم جمعیت و زیر 15 نفر بودند اهدا شد.

وی ارزش و هزینه خرید این تعداد مدارس پیش ساخته اهدائی از سوی خیرین و نوسازی مدارس استان را افزون بر 10 میلیارد ریال اعلام کرد.

محرابی ابراز داشت: حدود 30مورد از این تعداد از سوی موسسه آموزشی و فرهنگی قلم چی ، سه مورد از سوی خیرین و مابقی نیز توسط اداره کل وسازی مدارس استان تامین و یا در حال تامین هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: با احتساب این تعداد کانکس اهدائی در سال جاری شمار مدارس پیش ساخته موجود در مناطق مختلف استان به حدود 210 مورد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 112 مورد آموزشگاه و مدرسه از سه تا 9کلاسه نیز در سطح استان نیاز است،اعتبار مورد نیاز برای ساخت مدارس سه کلاسه را حدود سه میلیارد و 500 میلیون ریال و 9 کلاسه را نیز افزون بر 22 میلیارد ریال اعلام کرد.

محرابی یکی از نیازهای مبرم در حوزه نوسازی مدارس را تجهیزات آموزشی و رفاهی بویژه رایانه دانست و گفت: بر اساس براورد اولیه بیش از یک هزار دستگاه رایانه در سطح مدارس استان مورد نیاز است.

وی گفت: از مجموع حدود دو هزار و 700 آموزشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی در استان بیش از 500 مورد از آنها نیازمند هوشمند سازی و تجیهزات آموزشی هستند.

محرابی بدون اشاره به میزان اعتبار مورد نیاز ،تعداد طرح های در دست اجرای استان در این حوزه را 86 مورد اعلام کرد.

حدود پنج هزار فرهنگی مرد و زن در کهگیلویه وبویراحمد مشغول تدریس بیش از 142 هزار دانش اموز در مقاطع مختلف تحصیلی در سال تحصیلی جاری در این استان هستند.

تعداد دانش آموزان عشایری این استان در واحدهای مختلف آموزشی و در مقاطع مختلف تحصیلی نیز سه هزارو 570 نفر است که در 190 آموزشگاه مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام /پ
برچسب ها: مدرسه ، کانکس ، تحصیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.