آبادان؛

آبادان کماکان در شرایط بازسازی پس از جنگ

شهر آبادان همچنان در شرایط بازسازی قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: آبادان به دلیل جنگ تحمیلی، هنوز خرابیهایش باقیمانده و ما همچنان در شرایط بازسازی بعد از جنگ قرار داریم.

سید فیاض موسوی افزود: به رغم فعالیت کمیسیونهای مختلف شورا و بررسی امور مرتبط با شهرداری، کمیسیونها نمی توانند در خصوص اینکه چه کاری انجام شود و یا نشود تصمیم گیری کنند.

وی با اشاره به فعالیت حدود شش ساله شهردار فعلی آبادان گفت: قریب ۲۸ سال است که پس از جنگ به شهرمان بازگشته ایم و اگر هر کدام از شهرداران قبلی به اندازه شهردار فعلی کار انجام می دادند ما اکنون مشکلی نداشتیم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: به منظور جبران ۴۰ درصد از کمبود شبکه فاضلاب این شهر، شهرداری را وادار می کنیم تا در قالب آبهای سطحی کار انجام دهد و این در حالی است که انجام این کار بایستی بر اساس اصول و ضوابط انجام شود نه از باب جبران کمبودها و رفع مشکلات آنی مردم.

موسوی گفت: اینکه کشور ما در چند سال اخیر در بدترین شرایط اقتصادی قرار داشته را همگان می دانند به همین دلیل انتقاد کردن و یا به زیر سئوال بردن عملکرد شهرداری و شورا در چنین شرایطی درست نیست.

وی افزود: نمی توان گفت که در شهر، هیچ کاری انجام نشده است. شهردار وظیفه خودش را انجام داده و شق القمر هم نکرده، مدیران سازمانها و مناطق تابعه شهرداری مرکزی نیز در بدترین و سخت ترین شرایط کار خود را تا آنجایی که توانستند به انجام رساندند.

موسوی با اشاره اینکه طبق استانداردهای رایج، در مناطق گرمسیر به ازای هر هکتار فضای سبز، چهار نیروی کار پیش بینی شده است، تصریح کرد: در آبادان ما به ازای هر هکتار تنها یک نیرو داریم.

رئیس شورای شهر آبادان افزود: برخی واقعیت ها را بایستی پذیرفت، بروید و در سایر شهرستانها ببینید که کار به چه نحوی انجام می شود. در آنجا مسکن و شهرسازی تمام زیر ساختها را آماده می کند و سپس آن را تحویل شهردار می دهد اما در آبادان این قاعده رعایت نشده است. به رغم واگذاری این همه زمین از سوی مسکن و شهرسازی به شهرداری اما در بحث آماده سازی زیرساختها ریالی هزینه نکرده است.

وی گفت: نمی توانیم به مردم قول بیهوده بدهیم. انجام کامل زیرساختها بسیار هزینه بر است. آبادان به دلیل هشت سال جنگ، خرابیهایش هنوز پا برجاست و هنوز در حال بازسازی هستیم. ضمن آنکه چهار هزار واحد مسکونی شرکت نفت نیز بدون هیچ امکانی به پیکره شهرداری اضافه شد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.