علیرضا رضایی:

روس ها به ایران نیامدند ما هم در پادوبنی و یاریگین شرکت نمی کنیم

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: بعلت عدم حضور روس ها در مسابقات بين المللي داخل کشورمان، در جام هاي "پادوبنی " و "یاریگین" روسيه شرکت نكرديم و نمی کنیم.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان علی رضا رضایی سخنگوی فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: در بعد بین المللی رابطه ما با کشورها بر اساس تعامل و  "احترام متقابل" است و از آنجا که هيچگونه تمايلي به همكاري روسيه نديديم و روس ها در تورنمنت های بين المللي ما شرکت نکردند، ما هم در مسابقات آن ها حضور نمي يابيم.
 
وی ادامه داد: به جای حضور در تورنمنت هاي روسيه، در مسابقات کشورهایی مانند بلاروس، مجارستان و اوکراین  شرکت می کنیم زيرا آن ها نيز به تعامل با كشتي ايران احترام گذاشتند و در  مسابقات ما حضور داشته اند.
 
رضایی افزود: به همین دلیل امسال در رقابتهاي بين المللي تركيه نيز حضور خود را محدودتر كرده و در جام یارشادوغو ترکیه هم حضور نمی یابیم.
 
دارنده مدال نقره المپیک خاطرنشان کرد: به دنبال تعامل با تمام کشورهای صاحب نام دنیا هستیم اما اتوبان همکاری باید دوطرفه و برپایه احترام متقابل باشد.
 
رضایی با اشاره به همزمانی چندین تورنمنت بین المللی در کشورهای صاحب نام در طی یک ماه پیش رو، گفت: عليرغم همه محدوديتها، با رایزنی فشرده فدراسیون،  17 کشور دنیا در یک سطح حداقلی،  در جام تختی شرکت کردند. جالب است كه تعداد تیم های شرکت کننده در جام پادوبنی روسیه، علیرغم تمامي روابط روس ها  از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر بوده، و طبق آمار سایت اتحادیه تنها کشورهای بلاروس با 4، ازبکستان با 4 و قرقیزستان با 3 کشتی گیر در این جام شرکت داشتند. یعنی سه کشور خارجی تنها با 11 کشتی گیر در این جام حضور یافتند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار