جهانگیری:

اجرای برجام الگویی موفق از بکارگیری منطق و دیپلماسی است

معاون اول رییس جمهور گفت: اجرای برجام الگویی موفق از بکارگیری منطق و دیپلماسی است.

اجرای برجام الگویی موفق از بکارگیری منطق و دیپلماسی است
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور روز شنبه و در دیدار وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک، از اجرای برجام به عنوان الگویی موفق در بکارگیری ابزار منطق و دیپلماسی برای حل مشکلات بین المللی یاد و اظهار امیدواری کرد همانطور که ایران همه تعهداتش را انجام داده است طرف غربی نیز به همه تعهداتش عمل کند.
 
وی تصریح کرد: تهران در شرایط جدید به دنبال شرکایی است که در پی همکاری های اقتصادی بلندمدت نظیر سرمایه گذاری و انتقال فناوریهای جدید بویژه در عرصه انرژی و نفت و گاز باشند.
 
معاون اول رییس جمهور روابط تهران و پراگ را دارای سابقه ای دیرینه و مثبت ارزیابی و بر فراهم کردن زمینه فعالیت برای بخش خصوصی دو کشور از سوی مقامات دو کشور تاکید کرد و گفت: برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور و امضای سریع برخی توافق ها نظیر حمایت و تشویق سرمایه گذاری، همکاریهای بانکی و انرژی می تواند سرعت و سطح مناسبات فیمابین را افزایش دهد.
 
جهانگیری همچنین به افزایش صادرات نفت ایران از امروز اشاره کرد و گفت: امیدواریم شرکای قبل ایران نظیر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به سرعت به سمت بازارهای قدیمی خودشان بازگردند.
 
«یان ملادک» وزیر صنعت و تجارت جمهوری چک نیز با تبریک اجرای برجام به دولت و ملت ایران، از حضورش به همراه یک هیات بلندپایه اقتصادی در نخستین روز پس از این رخداد در تهران ابراز خرسندی کرد و گفت: بدون تردید شرکت ها و بخش خصوصی کشورش آماده حضور در بازار منطقه و ایران هستند.
 
وی با اشاره به سفر نایب رییس مجلس و وزیر خارجه چک به ایران، تصریح کرد: پراگ با توجه به روابط تاریخیش با ایران متعهد است که به عنوان شریکی قابل اعتماد برای ایران در اتحادیه اروپا ایفای نقش کند.
 
ملادک با تشریح دیدارهایش با وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان، بر فراهم کردن شرایط لازم برای بخش تجاری دو کشور تاکید کرد و گفت: در این راستا توافق کردیم تا کمیسیون مشترک اقتصادی فعالیتش را از امسال آغاز کند و گام هایی را نیز در زمینه هایی نظیر اخذ مالیات مضاعف، انرژی و مسایل زیست محیطی برداشته ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار