مشهد؛

معاون نخست وزیر اسلواکی: به دست خود درختی می نشانم!

معاون نخست وزیر و وزیر دارایی اسلواکی به عنوان نماد پیوند و ارتباط دوستانه بین دو کشور نخستین درخت زندگی خود را در باغ گیاه شناسی مشهد کاشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، پیتر کاژیمیر روز گذشته با حضور در باغ گیاهشناسی مشهد در جمع شهردار و جمعی از مسئولان استانی گفت: کاشت نخستین درخت زندگی ام در شهر مشهد بطور قطع برای من و هیات اسلواک خوش یمن است و امیدواریم به عنوان نماد دوستی دو ملت و کشور ایران و اسلواکی استوار بماند.

وی افزود: دوستی با ارزشتر و مهمتر از هر بعد دیگر زندگی به ویژه مباحث مالی و پولی است، از این رو پیوند و دوستی دو ملت و دو کشور ارزشی برتر و والاتر دارد .

کاژیمیر ادامه داد: حضور در شهری که جنبه مذهبی و روحانی آن بسیار قویتر از سایر جنبه های آن است و کاشت درختی که برای نخستین بار در زندگی اقدام به آن کرده ام آن هم در این فضا، مفهومی متفاوت برایم دارد و این دوستی را بر هر چیز دیگر ارجح می دانم.

وی گفت: این نخستین سفرم به مشهد نیست و آخرین هم نخواهد بود ضمن آنکه از جنبه معنوی این سفر بسیار برایم ارزشمند و مهم است در عین آنکه مشهد ظرفیتهای صنعتی و اقتصادی قابل توجهی هم دارد.
سیدصولت مرتضوی شهردار مشهد هم در این مراسم کاشت درخت را به عنوان نماد دوستی دو کشور اقدامی در انتقال پیام دوستی مردم ایران، تبیین ارزشهای اسلامی، اعلام صدای صلح طلبی و دوستی ایران اسلامی و معرفی اسلام ناب به همه جهانیان عنوان کرد.

باغ گیاهشناسی مشهد به وسعت 25 هکتار با بیش از هزار و 800 گونه گیاهی مختلف دومین باغ گیاهشناسی کشور است که در آن انواع گلهای فصلی، زینتی و گیاهان دارویی کشت شده و فضای مفرح برای گذران اواقات فراغت مردم و نیز تحقیقات پژوهشی و فعالان حوزه کشاورزی است.

هیات اقتصادی 40 نفره اسلواکی شب گذشته به سرپرستی وزیر دارایی آن کشور وارد مشهد شدند و طی امروز علاوه بر نشستهای تخصصی با فعالان اقتصادی و مسوولان خراسان رضوی از جمله استاندار، از حرم مطهر رضوی و آراگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی دیدن کردند.

هیات اقتصادی 40 نفره اسلواکی که به سرپرستی وزیر دارایی آن کشور وارد مشهد شدند به دعوت دکتر طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی به ایران سفر کرده اند .

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.