اصفهان؛

تنگی نفس کاشان از فعالیت 51 واحد آلاینده صنعتی

«51 واحد آلاینده صنعتی، خدماتی و معادن در کاشان فعالیت دارد که تاکنون یک واحد آن تعطیل شده است.»

به گزارش   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمود قهرماني، رييس اداره حفاظت محيط زيست کاشان به مناسبت روز هوای پاک (29 دیماه) در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: طی 9 ماه نخست امسال تعداد 596 و احد صنعتی پایش شده که 90 مورد آن از معادن بوده است.

وی با اشاره به دریافت 30 مورد شکایات مردمی افزود: 177 مورد اخطار برای صنایع آلاینده صادر شده و 63 مورد از صنایع آلاینده و تخلفات صید نیز پیگیری قضایی شده است.

به گفته رييس اداره حفاظت محيط زيست کاشان، 23 مورد رای برای صنایع آلاینده و حوزه شکار صید صادر شده است و یک واحد نیز طی این مدت پلمب شده است.

وی با اشاره به دستگیری 29 متخلف شکار صید، گفت: 92 مورد بازدید مرتبط با پسماند ویژه، عادی و صنعتی طی 9 ماه نخست امسال انجام شده است.

قهرمانی بیان کرد: اداره حفاظت محيط زيست کاشان، 17 برنامه فرهنگی آموزشی را با همکاری اداره های آموزش و پرورش،آبفا، هلال احمر، شهرداری، سازمان اتوبوسرانی و انجمن های مردم نهاد(سمن ها) فعال زیست محیطی در مدارس و اماکن عمومی اجرا می کند.

وی تصریح کرد: عملیات پاکسازی شهر و کوهستان در کاشان و شهر برزک، برگزاری مسابقه روز هوای پاک در مدارس، اجرای برنامه های فرهنگ سازی بازیافت با همکاری شهرداری،بازدید دانش آموزان از کارخانه کمپوست،اجرای جشن هوای پاک در فرهنگسرای مهر و مدرسه برکت، برگزاری کوهگشت خانوادگی برای عموم، بررسی روزانه فیلتر اگزوز اتوبوس های شهری توسط اتوبوسرانی از 29 دیماه تا پنجم بهمن ماه از مهمترین برنامه های اداره حفاظت محيط زيست کاشان به مناسبت هفته هوای پاک است.

به گفته رييس اداره حفاظت محيط زيست کاشان، طرح محیط ‌یار در 120 مدرسه کاشان با فعالیت پنج هزار دانش آموز محیط ‌یار نیز در طول سال انجام می شود که نقش سازنده و موثری در فرهنگ سازی حفظ محیط زیست در خانه، خانو اده و اجتماع دارند. 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.