سلامت دومین اقتصاد بزرگ جهان در خطر است؛

رشد اقتصاد چین به کمترین میزان در 25 سال گذشته رسید

چین با مشکلات اساسی در زمینه رشد اقتصادی این کشور روبه‌رو شده است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، رشد اقتصادی چین در 2015 به کمترین حد خود در 25 سال گذشته رسیده است. رشد اقتصادی چین در سال 2015، نسبت به سال پیش کاهش یافت و به 6.9 درصد رسید. آمارها رشد تولید ناخالص داخلی(جی‌دی‌پی) را در سه ماه منتهی به دسامبر 6.8 درصد نشان می‌دهد. این در حالیست که رشد جی‌دی‌پی در سه ماهه پیش از این، 6.9 درصد بوده است.

این مساله نگرانی‌ها در خصوص سلامت دومین اقتصاد بزرگ جهان را افزایش داده است. اقتصاد چین هم‌اکنون با چالش‌های بزرگی از جمله صادرات ضعیف، بدهی بالا و کاهش سرمایه‌گذاری روبرو است. با اینکه پیش‌بینی می‌شد تولید صنعتی چین نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش یابد، تولیدات صنعتی این کشور در ماه دسامبر کمتر از میزان مورد نظر و به اندازه 5.9 درصد افزایش یافت.

هفته گذشته بازارهای سهام تغییرات زیادی داشتند و شاخص ام‌اس‌سی‌آی بازارهای سهام آسیا-اقیانوسیه بجز ژاپن روز سه‌شنبه به 0.2 درصد رسید. با این وجود، تحلیلگران از وجود فرصت‌های جدید برای چین خبر می‌دهند. چین با چالش‌ها و مشکلات زیادی روبرو شده است که باید برای حل آنها اقداماتی اساسی انجام دهد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: پکن ، چین ، بین الملل ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار