لرستان؛

کاشت 60 هزار بذر بلوط در بام لرستان تا پایان امسال

مدیرعامل انجمن دوست‌داران طبیعت محیط‌زیست زاگرس گفت: با هم‌یاری مردم تا پایان سال 60 هزار بذر بلوط در منطقه بام لرستان کاشت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ افشارافزود: در حال حاضر 15 انجمن زیست‌محیطی ثبت شده و در حال ثبت در خرم‌آباد وجود دارد، ضمن اینکه در سطح استان نیز در مجموع 50 انجمن زیست‌محیطی ثبت شده و در حال ثبت مشغول فعالیت‌های زیست‌محیطی هستند.

وی گفت: خوشبختانه انجمن‌های زیست‌محیطی موجود در استان به خوبی فعال هستند و از آنجایی که هسته این انجمن‌ها را مردم تشکیل می‌دهند، نقش بسیار مهمی در نگهداری از محیط‌زیست و طبیعت ایفا می‌کنند.

مدیرعامل انجمن دوست‌داران طبیعت و محیط‌زیست زاگرس افزود: با همیاری و کمک مردم و دانش‌آموزان خرم‌آبادی از ابتدای سال تاکنون 40 هزار بذر بلوط در منطقه بام لرستان کاشت شده است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال در مجموع باید 60 هزار بذر بلوط در این منطقه کاشت شود.

افشار گفت: علاوه بر بلوط که درخت بومی زاگرس به شمار می‌رود، گونه‌های دیگری مانند گلابی وحشی، زالزالک وحشی و کلنگ یا پسته وحشی نیز بین 1600 تا 1800 سال عمر دارند، لذا کاشت این گونه‌ها نیز بسیار ارزشمند است.

وی افزود: منطقه زاگرس دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و در واقع مقدس است، چرا که 45 درصد آب شیرین کشور را تامین می‌کند و بیش از 65 درصد بارش‌های این منطقه به لطف وجود جنگل‌ها است.

وی گفت: با توجه به خشک‌سالی‌های پی در پی و کمبود منابع آبی باید بر روی درختان بومی منطقه بیشتر کار کنیم و کاشت آنها را در دستور کار قرار دهیم، چرا که با شرایط موجود سازگاری بیشتری دارند.

 انتهای پیام/س

برچسب ها: کاشت ، بذر ، بلوط ، بام ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.