تقویم روزانه فوتبال

مشتی که دربی را به آشوب کشید/ پرنده کوچک سقوط کرد

تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 30 دی اختصاص دارد.

مشتی که دربی را به آشوب کشید/ پرنده کوچک سقوط کرد
به گزارش خبرنگار  حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در تقویم امروز فوتبال به مهمترین اتفاقات دنیای فوتبال در تاریخ 30 دی (20 ژانویه) می‌پردازیم.

مشتی که دربی را به آشوب کشید

 30 دی  1373، دربی 38 سرخابی با درگیری بازیکنان و تماشاگران نیمه تمام ماند در این مسابقه ابتدا پرسپولیس با گلهای فرشاد پیوس و بهزاد داداش زاده، از حریف پیش افتاد اما در ادامه، احمد ابهران، داور مسابقه به طور سختگیرانه رضا شاهرودی را از پرسپولیس اخراج کرد تا این تیم ده نفر شود همین باعث شد تا ورق برگردد و استقلال دو گل به پرسپولیس بزند و بازی به تساوی کشیده شود.

با گل تساوی استقلالی‌ها، پرسپولیسی‌ها که روی اخراج شاهرودی و پنالتی استقلال که منجر به گل اول این تیم شده بود به داور معترض بودند، اعتراض‌های خود رابه داور تشدید کردند و به شدت عصبانی بودند.

 در ادامه در یک صحنه، امیر قلعه‌نویی به مجتبی محرمی فحاشی کرد و باعث شد تا محرمی از کوره در برود و باعث جواب فحاشی قلعه‌نویی را بدهد.

پس هر دو بازیکن را اخراج کرد تماشاگران پرسپولیس که بسیار عصبانی بودند، تحملشان را از دست دادند و به زمین بازی هجوم آوردند و بعد از آنها تماشاگران استقلال نیز وارد زمین مسابقه شدند.

 بازی در دقیقه 88 و در حالی که نتیجه دو بر دو بود،‌ نیمه تمام ماند و بعد از مسابقه، فدارسیون فوتبال نتیجه مسابقه را سه بر صفر به سود استقلال اعلام کرد.

گارینشا درگذشت

 20 ژانویه 1983 هافبک مهاجم افسانه‌ای برزیل، مانوئل فرانسیکو دوس سانتوس ملقب به گارینشا در سن 49 سالگی درگذشت.

 گارینشا ( به معنی پرنده کوچک) یک فوتبالیست غیر عادی بود وی در زمان تولد، ستون فقراتش مشکل داشت،‌پای راستش به سمت داخل انحنا و پای چپش که کوتاه‌تر از پای راستش بود،‌به سمت خارج انحنا داشت با این حال او کنترل فوق العاده‌ای روی توپ داشت و توانایی دریپل زدن وی عالی بود.

 گارینشا اکثر دوران باشگاهی خود را در بوتافوگو برزیل سپری کرد او در جام جهانی 1958 و 1962 درخشش فوق العاده داشت و همراه با برزیل قهرمان جام جهانی شد پس از پیروزی سه بر یک برزیل در یک چهارم نهایی جام جهانی 1962 که گارینشا دو گل به ثمر رساند رسانه‌های بریتانیایی در توصیف گارینشا گفته که وی تمام مهارت‌های استنلی میتوز و تام فینی دو ستاره تیم ملی انگلیس و یک snuke charmer کسی که با فلوت مار را هیپنوتیزم می‌کند و با آن نمایش اجرا می‌کند را در خود دارد اما متاسفانه گارینشا بر خلاف فوتبالش در زندگی شخصی‌اش موفق نبود و مشکلات زیادی داشت او حتی به الکل اعتیاد داشت ودر 20 ژانویه 1983 به دلیل بیماری ناشی از اعتیاد به الکل درگذشت.

اولین بازی در لیگ فوتبال انگلیس در یکشنبه

 20 ژانویه 1974، تیم‌های انگلیس در لیگ فوتبال برای اولین بار در روز یکشنبه بازی کردند.

 چندین باشگاه و بازیکن برای افزایش تعداد تماشاگران مسابقات، درخواست کردند که بازی‌ها در روز تعطیل برگزار شود اما قوانین و آیین‌های انگلیس به دلایل مذهبی و منع بلیط فروشی در یکشنبه‌ها، مانع انجام این مسابقات در یکشنبه‌ها می‌شد.

 اما بالاخره کم شدن تعداد تماشاگران، مسئولان انگلیس را قانع کرد که مسابقات در روز یکشنبه برگزار شود

اولین مسابقه لیگ انگلیس که یکشنبه برگزار شد، بین دو تیم میلوال و فولام بود که با برتری یک بر صفر میلوال به پایان رسید با وجود آنکه انجام مسابقات در روز تعطیل برای کشاندن مردم به  ورزشگاه موفقیت آمیز بود و تعداد تماشاگران افزایش یافت اما همچنان تا مدت‌ها پس از این تصمیم، مخالفت‌هایی به دلایل مذهبی برای برگزاری این مسابقات در یکشنبه‍‌ ها وجود داشت.

اولین مسابقه مالدینی در میلان

 20 ژانویه 1985، پائولو مالدینی که می‌خواست راه پدرش چزاره مالدینی را طی کند، اولین  مسابقه خود را در تیم میلان انجام داد پائولو مالدینی 25 فصل در تیم میلان بازی کرد و افتخارات زیادی را از جمله پنج قهرمانی در اروپا و هفت قهرمانی  در سری a به دست آورد بهترین فصل مالدینی در میلان فصل 93-94 بود که همراه با میلان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و سری a را به دست آورد البته وی در این سال،  در فینال جام جهانی همراه با تیم ملی ایتالیا در ضربات پنالتی از برزیل باختند و نایب قهرمان شدند با این وجود او در سال 1994 از سوی مجله جهان فوتبال، بهترین بازیکن سال انتخاب شد و برای اولین بار بود که این عنوان به یک مدافع می‌رسید مالدینی در سال 2009 در زماین که 902 بازی با پیراهن تیم میلان انجام داده بود، از فوتبال خداحافظی کرد.

مهاجم پیشین تیم ملی انگلیس متولد شد

 20 ژانویه 1981، ادون هارگریوز، هافبک سابق بایرن مونیخ و منچستریونایتد در کانداد متولد شد او فوتبال خود را از بایرن مونیخ آغاز کرد و از سال 2000 به تیم اصلی بایرن آمد و تا 2007 در این تیم ماند او پس به منچستریونایتد پیوست و تا سال 2011 هم در این تیم بازی کرد وی سپس به منچسترسیتی رفت اما مصدومیت به او اجازه نداد تا بیش از یک مسابقه با پیراهن این تیم به میدان برود و مجبور شد در سن 31 سالگی از فوتبال خداحافظی کند هارگریوز می‌توانست در تیم‌های ملی کانادا، ولز و انگلیس بازی کند و او تیم ملی انگلستان را انتخاب کرد و به اولین بازیکن تاریخ تیم ملی انگلیس تبدیل شد که در بریتانیا زندگی نکرده بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: میلان ، باشگاه ، اتفاقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار