آیت الله مکارم در ابتدای درس خارج فقه:

معیار همه در انتخابات عمل به قانون باشد

اگر در مورد برجام مبالغه، غلو و بزرگنمایی کنیم سطح توقع مردم بالا می رود؛ در حالی که به یقین برای حل مشکلات زمان لازم است.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله مکارم شیرازی امروز 30 دی در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اجرای برجام اظهار داشت: بحمدالله پس از زحمات فراوان و تلاش های مستمر برجام به ثمر نشست و کار قابل ملاحظه‌ای انجام و یک پیروزی نصیب مردم کشورمان شد.

وی گفت: نباید برخی بنشینند و منفی ببافند و بگویند کاری نشده، واقعیات را باید پذیرفت و نباید در برابر واقعیات سر سختی نشان داد، برجام پیروزی قابل ملاحظه ای بود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دو مشکل است که همه ما و دولتمردان باید از آن بپرهیزیم، اگر در مورد برجام مبالغه، غلو و بزرگنمایی کنیم سطح توقع مردم بالا می رود؛ در حالی که به یقین برای حل مشکلات زمان لازم است.

وی تاکید کرد: مسائل مربوط به این پرونده یک بخش از مشکلات ما بود، بنابراین نباید در خصوص آن مبالغه کرد؛ مساله دوم اگر در این باره مبالغه شود غربی ها می گویند تیر ما به نشان خورده و معلوم می شود تحریم ها ایران را بیچاره کرده بود.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: این کار باعث سوء استفاده دشمنان و غربی ها می شود، بنابراین باید اعتدال را در همه چیز رعایت کرد و از افراط در هر کاری بپرهیزیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که در مسائل مربوط به انتخابات در مقابل یکدیگر نایستیم، همدیگر را تخریب نکنیم و نخواهیم یکدیگر را از میدان بدر کنیم، اظهار داشت: دست به دست هم دهیم و اگر مشکلاتی هم هست با مذاکره حل کنیم و معیار همه عمل به قانون باشد، اگر قانون معیار باشد مشکلی پیش نمی آید.

آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: امیدواریم با عمل به قانون انتخابات خوبی در پیش داشته باشیم و بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار