پورعلی‌مطلق در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اظهار نظر استانداران در رابطه با رد صلاحیت‌ها باید براساس استعلام مراجع چهارگانه باشد

دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: اظهار نظر استانداران در رابطه با رد صلاحیت‌ها باید براساس استعلام مراجع چهارگانه باشد.

اظهار نظر استانداران در رابطه با رد صلاحیت‌ها باید براساس استعلام مراجع چهارگانه باشدعلی پوررعلی‌مطلق دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تمهیدات وزارت کشور در رابطه با تبلیغات زود هنگام، گفت: در رابطه با  این موضوع کمیته‌ای را در ستاد انتخابات وزارت کشور تشکیل داده‌ایم.

وی افزود: اعضای این کمیته که از وزارتخانه‌ها و نهادهای متولی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هستند، فضای مجازی را رصد می‌کنند و با هرگونه تبلیغات زود هنگام و تخریب برله یا علیه افراد برخورد خواهند کرد.

دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور تصریح کرد: برای رسیدگی به تخلفات زودهنگام حداقل سه یا چهار جلسه با وزارت ارتباطات، مسئولان فضای مجازی، پلیس فتا و وزارت اطلاعات داشته‌ایم، تا چه در زمان تبلیغات و چه قبل از آن و چه در زمان اخذ آرا با مشکلی مواجه نشویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا به حال موردی بوده که بخواهید با آن برخورد کنید؟ گفت: اگر تخلفی پیش بیاید ما براساس قانون با آن برخورد می‌کنیم.

پور علی مطلق تصریح کرد: برای برخورد با جرایم انتخاباتی شعباتی از قوه قضاییه در کل حوزه‌های انتخابیه حضور دارند و به محض اینکه فرماندار ببیند چنین تخلفاتی وجود دارد به آنجا ارجاع می‌دهد تا برخورد قانونی شود.

دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور در واکنش به اعتراض برخی از استانداران نسبت به رد صلاحیت‌ها مجلس تاکید کرد: ما در این دوره تمام اقداماتمان را براساس قانون انجام خواهیم داد و به لحاظ وظیفه‌ای که به عنوان مجری امر انتخابات بر عهده داریم، وظایف و تکالیفی که یک داوطلب برعهده دارد را برای او توجیه می‌کنیم تا از تمام ظرفیتهای قانونی استفاده کند.

وی ادامه داد: استانداران به عنوان کسانی که جز ساختار اجرایی کشور مجری انتخابات هستند ملاکشان قانون است و اگر در رابطه با صلاحیت‌ها اظهار نظری می‌کنند باید براساس استعلام مراجع چهارگانه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار