مشهد؛

ضرورت نمایش پیشرفتهای علمی در المانهای نوروزی

مشاور دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به رشد پیشرفت علمی کشور در سالهای اخیر بر ضرورت نمایش این پیشرفتها بخصوص در حوزه نانو در المانهای نوروز 95 تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مشاور بین‌الملل در امور فناوری دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست تبیین محورهای موضوعی فراخوان المان‌های نوروزی بهار 95 در فرهنگسرای رسانه گفت: با توجه به اینکه از سال 2000 تا 2004 از نظر تولید علم از رده 57 به رده هفتم صعودکردیم و هم اکنون در تولید علم از کشورهایی چون روسیه و اسپانیا جلوتر هستیم، خوب است پیشرفت‌های نانو با المان‌های شهری نمایش داده شود.

حمید رضا امیری‌نیا با اشاره به اینکه 20 هزار محقق در رشته‌های نانوتکنولوژی مشغول به تحقیق هستند، افزود: 15 دانشگاه به ارائه رشته‌های نانو در مقطع دکتری و 34 دانشگاه به ارائه این رشته‌ها در مقطع فوق لیسانس می‌پردازند.

وی به تولید 300 محصول نانویی و عرضه آن به بازار اشاره کرد و گفت: با تحریم‌ تجهیزات آزمایشگاهی در سال 86، موفق شدیم 130 دستگاه پیچیده را در حوزه نانو در داخل کشور تولید کنیم.

مشاور بین‌الملل در امور فناوری دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی سهم مشارکت کشورمان در علم نانو در سطح جهان را 4 درصد دانست و تصریح کرد: همچنین در رتبه بندی جهانی علم، ایران اسلامی در رده 18 قرار دارد.

امیری‌نیا بر ضرورت تقویت اجتماعی پیشرفت‌های نانو تاکید کرد و گفت: باید استقلال و پیشرفت علمی کشورمان را به مردم نشان دهیم چرا که مسیر توسعه ما از مسیر علم و فن‌آوری می‌گذرد.

مشاور بین‌الملل در امور فناوری دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به آموزش 400 هزار دانش‌آموز در کشور در زمینه نانو اشاره و تاکید کرد: امروز به عرصه نانو به عنوان مصداقی برای ایران پیش‌رو توجه می‌شود.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.