تبریز؛

ضرورت تبیین منافع اقتصاد دانش بنیان به صنعتگران

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی بر ضرورت تبیین منافع اقتصاد دانش بنیان به صنعتگران تاکید کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدزاده در نشست کمیته اجرایی ستاد اقتصاد دانش بنیان گفت: اگر منافع اقتصاد دانش بنیان به صنعتگران تبیین شود بدون شک آنها نیزدر این مسیر کمک خواهند کرد. اما این معرفی و تبیین باید با زبان خود سرمایه گذار و صنعتگر انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه اراده در استان برای تحقق برنامه های اقتصاد دانش بنیان وجود دارد گفت: دستگاه های اجرایی نیز باید همگام با مدیران ارشد استانی برای تحقق این مهم دست به دست هم دهند .

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی، اظهار کرد: اقتصاد دانش بنیان باید به عنوان یک ارزش در استان نهادینه شود و همه خود را در این خصوص مسئول بدانند.

 محمدزاده، گفت: از تعداد حدود پنج هزار واحد صنعتی استان بیش از 90 درصد آن واحد های کوچک هستند و به صورت سنتی مدیریت می شوند .

وی افزود: متاسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی بزرگ در استان ما هنوز به صورت سنتی اداره می شود و مدیران راضی نیستند که جوانان وارد کار شوند و این مشکل از عدم تفکیک سرمایه گذاری با مدیریت نشات می گیرد.

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست گفت: با توجه به تغییر قانون مالیاتی باید مدیران شرکت های دانش بنیان آموزش های مورد نیاز را در این خصوص دریافت کنند.

رسول رسولی اظهار کرد: از این پس این شرکت ها نیز باید مدارک مورد نیاز را با روش های پیش بینی شده قانون به ما ارئه کنند و معاف از مالیات بودن به معنای عدم ارائه مدارک نیست بلکه مالیات آن با ضریب صفر محاسبه خواهد شد .


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.