یکی از اعضای انجمن عکاسان سینمای ایران:

در هیچ کجا بخش عکس با جشنواره فیلم همراه نیست

یکی از اتفاقات مثبت جشنواره فیلم فجر انتخاب مدیر آشنا با سینما و عکاسی سینمایی برای این بخش است.

حافظ احمدی، مدیر سابق انجمن عکاسان سینمای ایران و یکی از اعضای این انجمن در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص بخش عکس جشنواره فیلم فجر امسال گفت: از ویژگی‌هایی که جشنواره فجر امسال در بخش عکس دارد، این است که یکی از اعضای انجمن عکاسان سینما به عنوان مدیر این بخش انتخاب شده است.
 
وی افزود: من فکر می‌کنم، این اتفاق خیلی خوبی است که مسئول چنین بخشی، فردی باشد که با عکاسی سینما، هنرمندان این عرصه و ... آشنایی داشته باشد و این انتخاب خوبی از هر جهت بوده و فکر می‌کنم با شرکت حداکثری هنرمندان، امسال جشنواره خوبی برگزار شود.
 
احمدی با اشاره به نحوه پرداخت به بخش عکس در جشنواره فیلم تصریح کرد: در باره جشنواره‌ها باید گفت که هیچ جای دنیا بخش عکس با جشنواره فیلمشان برگزار نمی‌شود ولی در ایران از اول این طور بوده که عکس را با بقیه صنوف سینما و در کنار جشنواره قرار می‌دهند و این که بخواهند یکدفعه این شیوه را تغییر دهند کار مشکل و سنگینی است.
 
وی اضافه کرد:‌ این حرکت در صورتی رخ می‌دهد که از قبل برنامه‌ریزی و هدفی مشخص شده وجود داشته باشد و بتوانند به صورت جداگانه جشنواره‌ای برای این بخش تهیه کنند یا پیش‌بینی‌هایی داشته باشند.
 
وی ادامه داد: به طور مثال در جشنواره کن بخش عکس در کنار آن نیست ولی در قسمت‌های دیگر برای عکس برنامه‌هایی را بسیار باشکوه و درست اجرا می‌کنند، اما این جا فردی می‌آید و بلافاصله، بی‌هیچ برنامه‌ای عکس را حذف می‌کند.

احمدی بیان کرد: در حال حاضر ظاهراً این گونه موضع‌گیری‌ها عقب‌نشینی کرده‌اند و بخش عکس بعد از مدت‌ها تنش و حذف بی‌اساس، مدتی است که به کار خود ادامه می‌دهد. البته بحث حذف تنها برای عکاسان نبود و چند صنف دیگر را نیز شامل می‌شد که با تلاش همه آن‌ها دست نخورده باقی ماندند.
 
وی اظهار داشت: ما نیز امیدواریم امسال هم مثل دوره قبل همه چیز با شکوه برگزار شود و آن نشاط، تازگی، جنب‌وجوش و هیجان را به مخاطبان برگرداند و همچنین امیدواریم که امسال فیلم‌های جشنواره فجر بیشتر و بهتر ازش گذشته باشند تا زحمات و هزینه‌هایی که برای برگزاری این جشنواره شده، جبران شود.
 
مدیر سابق انجمن عکاسان سینمای ایران در پایان با اشاره به جشن عکاسان سینما خاطرنشان کرد: این انجمن در راستای اهداف خود تصمیم گرفت که یک جشن مستقل برگزار کند که اولین آن در اواخر اردیبهشت برپا شد، امسال هم تصمیم داریم با یافتن حامیان مالی این جشنواره را برگزار کنیم و این روزها در حال تهیه سیاست‌های جشن هستیم تا بتوانیم هرچه باشکوهتر و با تجربه‌هایی که از سال قبل داشتیم این برنامه را برگزار کنیم تا مورد قبول کسانی که در این حرفه‌اند باشد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار