ارسال پیامک انبوه با درج شماره حساب ممنوع شد

شیوع انواع کلاهبرداری ها و تخلف های متنوع در ارسال پیامک های تبلیغاتی باعث شده است تا مخابرات به فکر راه حلی جهت مقابله با سودجویان بیافتد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید زمانی که اولین پیامک متنی ارسال شد کسی فکر آن را نمی کرد روزگاری برسد که پیامک به بخش مهمی از زندگی یک انسان تبدیل شود و در طول روز حداقل یک یا دوبار از آن استفاده کند ولی در این دوره و زمانه که در آن زندگی می کنیم پیامک بخشی از زندگی هر انسان و حتی محلی برای کسب و کار شده است.
 
در چند سال اخیر با ورود سیستم های جدید به سامانه اپراتورها با گسترش پدیده ای به نام "پیامک انبوه" مواجه بوده ایم. پیامک های انبوه معمولا برای اطلاع رسانی سراسری استفاده می شوند و کاربرد آن ها را بیشتر می توان در تبلیغات و البته اطلاع رسانی بانک ها مشاهده کرد. یکی دیگر از موارد گسترده استفاده از پیامک های تبلیغاتی را می توان در مسابقات پیامکی که اپراتورها برگزار می کنند مشاهده کرد، که ممکن است روزانه چند مورد آن برای شما هم ارسال شده باشد.
 
پیامک های تبلیغاتی با استفاده از سیستم های خاص ارسال می شوند و تنها با چند کلیک ساده می توان یک پیامک را به میلیون ها انسان در سراسر کشور ارسال کرد. سادگی استفاده و در دسترس بودن از جمله مهمترین مزایای سامانه پیامک انبوه است و افراد بسیاری می توانند از طریق آن کسب و کار خود را تبلیغ کرده و مشتری های جدید جذب کنند ولی همین سادگی می تواند راهی باشد برای افراد سودجو که قصد کلاهبرداری به نام تبلیغات یا برنده شدن در مسابقات را دارند. اما شیوع انواع کلاهبرداری ها و تخلف های متنوع در ارسال این پیامک های تبلیغاتی باعث شده است تا مخابرات به فکر راه حلی جهت مقابله با سودجویان بیافتد.
 
بر اساس ابلاغیه جدید شرکت ارتباطات سیار ایران که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده است، تاکید شده است: « ارسال هرگونه پیام به مشترکین شرکت ارتباطات سیار و درج شماره حساب و یا شماره کارت که مشترکین را تشویق به واریز هرگونه وجه کند، بدون دستور کتبی و موافقت مدیرعامل محترم همراه اول مجاز نمی باشد. مراتب جهات اطلاع و رعایت کامل به حضورتان ابلاغ گردد.»
منبع:صبحانه
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار